شهردار تایباد گفت: سینما و نمایش دادن فیلم نوعی فعالیت فرهنگی محسوب می‌شود که این شهرداری تاکنون ماهانه مبلغ ۷۰ میلیون ریال برای فرهنگ‌سازی در این بخش پرداخت کرده است و در سال جاری به دلیل مشکلات مالی سینما به بخش خصوصی واگذار شد.

تنها سینمای تایباد به دلیل مشکلات مالی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین، ایوب سیدالحسینی اظهار کرد: سینما قدس تایباد از تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ به صورت رسمی پس از ۱۵ سال تعطیلی در لیست سینماهای کشور قرار گرفت و به دلیل حمایت از شهروندان با همکاری شهرداری و شورای شهر تایباد هزینه بلیت اکران فیلم تنها ۳۰ هزار ریال بود.

وی با توضیح اینکه دریافت بهای فروش بلیت با هزینه‌های جاری سینما همخوانی ندارد، افزود: از این میزان دریافتی ۲۵ هزار ریال به موسسه پخش فیلم پرداخت می‌شد که با توجه به هزینه‌های داخلی سینما بین دریافت و پرداخت توازن وجود نداشت.

شهردار تایباد مطرح کرد: ماهانه حدود ۸۰۰ بلیت فروخته می‌شود و نسبت به درآمد حاصل از اکران فیلم فقط ضرر مالی به همراه دارد از این‌رو برای جبران این وضعیت و نیز تعطیل نشدن آن، تنها سینمای شهرستان، به بخش خصوصی واگذار شده است.

او بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی مجدد سینما تاکنون بیش از ۲۰ فیلم پرطرفدار اکران شد و شهرداری تایباد برای حفظ مخاطبان علاوه ‌بر کاهش قیمت بلیت، فرصتی برای استفاده سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت نیمه‌بها و رایگان از این مجموعه فرهنگی فراهم کرد.
منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.