۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی پرداخت شد.

پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این تسهیلات پارسال در حوزه صنایع دستی استان پرداخت که موجب اشتغال ۶۶۷  نفر شد.

ابو الفضل مکرمی فر با بیان اینکه حمایت از هنرهای سنتی و صنایع دستی از اولویت‌های مهم است افزود: تنها ایجاد پایانه فروش و پرداخت تسهیلات در این زمینه کافی نیست بلکه هنرمندان نیز باید تلاش و در مسیر تولید هنر خود با خلاقیت و نوآوری به جذب سلایق مختلف اقدام کنند.

وی گفت: حمایت های لازم در ایجاد کارگاه، پرداخت تسهیلات، راه اندازی مجموعه های فروش و بازارهای عرضه صنایع دستی در خراسان رضوی انجام می‌شود اما این هنرها و صنایع نیازمند رونق بیش از پیش است.

وی با اشاره به قدمت قابل توجه تولید بعضی از صنایع دستی در خراسان رضوی از جمله سفال "مند" گناباد افزود: این صنعت از پنج هزار سال قبل در روستای مند فعال است؛ در حالی که سالانه معادل ۵۰  میلیارد ریال سفال همدان که قدمتی هزار ساله دارد در مشهد به فروش می رود.

سفال مند گنابادبا نقوش مختلف قابل تعبیر و تفسیر در قلمرو اسطوره و فرهنگ کهن ایران شامل خورشید، پرنده، پروانه، بته جقه، گل و مرغ، گل و پروانه، گل و برگ، گل کدو، کتیبه، ابر و گل، گنجی، اسلیمی، گل گرد و خونه کشی است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.