رئیس اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا و دیپلمات پیشین این کشور در واکنش به دیدار رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی دو کره گفت: «صرف انجام این دیدار، اهمیت چندانی ندارد».

ریچارد هاس: دیدار ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی، اهمیت زیادی ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ریچارد هاس» رئیس یک اندیشکده مطرح آمریکایی که سال‌ها در وزارت خارجه این کشور عضویت داشته، در واکنش به جنجال‌ها در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درباره دیدار رئیس‌جمهور این کشور با رهبر کره شمالی تاکید کرده که صرف انجام چنین دیداری، موضوعی مهمی نیست.

ریچارد هاس که سابقه عضویت در وزارت‌خانه‌های دفاع و خارجه آمریکا را دارد و چند سالی است که ریاست اندیشکده «شورای روابط خارجی» این کشور را برعهده دارد، در واکنش به دیدار امروز یکشنبه «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در منطقه غیرنظامی دو کره (DMZ) نسبت به احتمال تضعیف موضع واشنگتن در قبال پیونگ یانگ هشدار داده است.

این تحلیلگر آمریکایی که در دولت «جرج بوش پسر» طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ «مدیر سیاستگذاری» در وزارت خارجه بود، در توئیتر نوشت: «صرف انجام یک دیدار در منطقه غیرنظامی (بین دو کره) به خودی خود اهمیتی ندارد».

رئیس شورای روابط خارجی آمریکا افزود: «انجام این دیدار در صورتی که به کاهش تهدید کره شمالی منجر شود، در آن صورت شایسته خواهد بود. البته اگر ایالات متحده در ازای توهم پیشرفت (در قبال کره شمالی) تحریم‌هایش را کاهش دهد و اتحاد ایالات متحده- کره جنوبی را تضعیف کند، به این دیدار به عنوان کاری بدتر از هیچ نگاه خواهد شد».

ترامپ که بعد از دو دیدار ناکام با کیم در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷) و ویتنام (۹ اسفند ۱۳۹۷)، تحرکاتش را برای انجام دیدار سوم تشدید کرده بود، امروز در منطقه غیرنظامی دو کره با او دیدار کرد(جزئیات بیشتر).

دیدار امروز ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در حالی صورت گرفته که اختلافات جدی واشنگتن و پیونگ یانگ درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و تحریم‌های آمریکا همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.