۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 661679

زنجان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:زیر ساخت های مطلب برای سنجش کیفیت آب شرب در استان زنجان وجود دارد.

کیفیت آب شرب خط قرمز  آبفا است

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین ،به نقل از روابط عمومی آبفا، علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به وجود زیر ساخت های عالی جهت سنجش کیفیت آب شرب در استان زنجان گفت: آب شرب شهرهای استان زنجان بسیار مطلوب است.

وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه آب زنجان در پارامترهای کیفی آب شامل موارد بیولوژیک، شیمی، فیزیک و فلزات سنگین امتیاز کامل را اخذ و در میانگین وزنی کدورت خارجی از تصفیه خانه و همچنین میانگین حذف در تصفیه خانه بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده است.

وی از کسب رتبه دوم تصفیه‌خانه آب زنجان در بین  ۱۲۲ تصفیه‌خانه آب کشور خبر داد و گفت: آزمایشگاه مرکزی آب شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز علاوه بر دریافت گواهینامه ISO۱۷۰۲۵رتبه برتر آزمایشگاه های آب کشور را بدست آورده است.

این مسئول به اشاره به اینکه خوشبختانه آب شرب هیچ یک از شهرهای استان زنجان فلزات سنگین خارج از استاندارد ندارد تصریح کرد: در این خصوص جای هیچگونه نگرانی نیست و بر اساس سنجش هایی که در آزمایشگاه انجام می شود کیفیت آب منابع سطحی و زیرزمینی استان زنجان بسیار مطلوب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ابراز کرد: کیفیت آب شرب خط قرمز ماست و شرکت آبفای استان با تمام تلاش سعی کرده است آبی که تولید و به‌دست مشترکین می‌رساند از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد.

جزء قاسمی گفت: استان زنجان دارای پنج آزمایشگاه است که این آزمایشگاه‌ها شامل آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفی آب در زنجان، آزمایشگاه میکروبی در شهرستان‌های ابهر و خدابنده، آزمایشگاه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان و ماهنشان است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.