مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ است.

نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ است
به گزارش قدس آنلاین ، دکتر جعفر مروارید که میزبان کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی در پردیس کتاب بود،  با بیان این‌که این طرح در راستای تغییر نگاه به سینماها و مراکز فرهنگی و هنری در شهر اجرا می‌شود، گفت: سینما تنها مکانی برای دیدن فیلم نیست و یک آکادمی عمومی و نهاد اجتماعی است که در هفته گذشته این اداره کل میزبان کودکان کار در مجموعه پردیس سینمایی سیمرغ بود. 
وی تاکید کرد: فروشگاه‌ها و پردیس‌های کتاب به عنوان یک نهاد اجتماعی می‌توانند نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند و هم‌چنین نگاه هویتی برای جوانان را تقویت نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرساان رضوی تصریح کرد: برنامه‌ای که شاهد آن هستیم، میزبان کودکان و نوجوانانی تحت حمایت خیریه گلستان علی است که شاهد حضور بعضی از آن‌ها برای اولین بار در این کتاب‌فروشی هستیم.
مروارید ادامه داد: در این کتاب‌فروشی، در دو سطح به کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی خدمات ارائه شد که آشنا کردن نوجوانان با فضای فکری، تالیفات، محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری برای کودکان از آن جمله بود.
وی تصریح کرد: در نهایت این ارتباط میان پردیس‌های کتاب با بدنه اجتماع و حاشیه شهر مشهد می‌تواند به یک هویت منسجم شهری که جزو اهداف این طرح است، کمک کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که آسیب‌های شهر مشهد و حاشیه‌نشینی گسترده است، تاکید کرد: ارتباط حاشیه با مرکز و این که یک عدالت توزیعی برقرار شود و آثار فرهنگی و کتب و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری بتواند همانطور که در دسترس مرکز شهر است در دسترس حاشیه شهر هم قرار گیرد و نقش اجتماعی کتاب و نقش اصلاح‌گری کتاب به صورت عینی محقق شود جزو اهداف این طرح است.
مروارید بیان کرد: خوشحالم که تبسم و نشاط را در چهره کودکان و نوجوانانی که اینجا آمده‌اند، می‌بینیم و کتاب به آن‌ها سرزندگی داده است و باعث تفکر تعهد نقادی در زندگی آینده آن‌ها خواهد شد. 
وی تصریح کرد: انتظار داریم مولفان پیشکسوت و جوان با همین فضاهای اجتماعی کنونی و نگاهی که وجود دارد به سمت رفع آسیب‌های اجتماعی که جزو برنامه‌های استاندار خراسان رضوی است پیش روند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این‌که نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش پررنگی است، گفت: حضور گلستان علی به عنوان یک نهاد خیریه و اجتماعی درکنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد فکری  و اداری می‌تواند کمک شایانی را در این کاهش آسیب‌ها داشته باشد. 
در این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با مشارکت پردیس کتاب بن کتاب به کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی اهدا کرد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.