رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد: متاسفانه عرضه سیب زمینی این روزها به اندازه تقاضا نیست و همان مقداری هم که تولید میشود ، توسط کارخانجات چیپس استفاده می شود و مصرف انها هم بالاست.

قیمت تمام شده سیب زمینی ۹هزارتومان است/ گران است اما گرانفروشی نیست/ کارخانه های چیپس یکی از عوامل گرانی هستند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: قیمت انواع سیب زمینی در بازار از ۷هزار و ۵۰۰تا ۹هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافته است این در حالی است که چندی پیش حیدر ساکن برجی رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد ، از ارزان شدن این محصول در روزهای اینده خبر داده بود .

برجی در خصوص گرانی این روزهای سیب زمینی گفت: من گفتم سیب زمینی به شرطی در روزهای آینده ارزان خواهد شد که سیب زمینی های منطقه جنوب غربی برداشت شود، این در حالی است که من هنوز نمی دانم محصولات  این منطقه چه زمانی به بهره برداری می رسند . این سئوال را باید مسوولان جهاد کشاورزی پاسخ دهد که چه مقدار زمین  زیر کشت سیب زمینی رفته و چه وقت و چه مقدار تولید خواهیم داشت .

برجی ادامه داد: متاسفانه عرضه سیب زمینی این روزها به اندازه تقاضا نیست و همان مقداری هم که عرضه  میشود ، توسط کارخانجات چیپس خریداری می شود و مصرف انها هم بالاست و از آن جایی که صنایع تبدیلی ارز آوری دارند موردی برای عدم ارائه ندارند.

رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت سیب زمینی در روزهای آینده کاهش خواهد داشت افزود: قیمت سیب زمینی در حال حاضر سر زمین ۷هزار تومان است و این مبلغی که الان در بازار عرضه می شود با توجه به هزینه کارگر و حمل و نقل و... و. تا زمانی که به مشهد برسد خیلی بالا نیست هر چند نا گفته نماند که این قیمت در کل برای سیب زمینی بالا است و هیچ منطقی ندارد ، ولی عملا هیچ گرانی فروشی اتفاق نیفتاده است. اگر هر کدام از این معیارهایی که به آن اشاره کردم از قبیل عرضه و تقاضا تغییر کند مطمئنا قیمت سیب زمینی در روزهای اینده کمتر خواهد شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.