ترامپ در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شرکت های ایالات متحده مجاز به کار مجدد با Huawei خواهند بود.

"Huawei" می‌تواند دوباره با شرکت‌های آمریکایی تجارت کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ترامپ در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شرکت های ایالات متحده مجاز به کار مجدد با Huawei خواهند بود.

فقط چند هفته پس از آنکه دولت ترامپ نام Huawei را تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایالات متحده کرده بود اکنون این شرکت قدرتمند چینی را رفع تحریم کرد.

ترامپ در حاشیه اجلاس G20 در اوزاکا گفت: شرکت های آمریکایی می توانند تجهیزات خود را به Huawei به فروش برسانند، منظور ما تجهیزاتی است که در آن هیچ مشکل امنیتی بزرگ ملی برای ما به وجود نیاورد.

ترامپ ادامه داد: هنوز به طور قطعی مشخص نیست که دقیقا چه گزینه هایی رفع تحریم خواهند شد، اما به احتمال زیاد Huawei قادر خواهد بود اجزای اساسی مانند پردازنده های Qualcomm و سیستم عامل Android گوگل را به دست آورد.

شرکت های "مجاز به فروش" در ایالات متحده

شرکت های آمریکایی هستند که محصولات با کیفیت فناوری را تولید می کنند ولی به هر حال، این مسئله هنوز هم پیچیدگی خودش را دارد، ترامپ به آنها اجازه ادامه دادن به فروش این محصولات را داد، امری که فشار خود شرکت های آمریکایی هم بر آن بی تاثیر نبود، تراشه های مهم U.S مانند شرکت های اینتل ، Xilinx و Qualcomm ، قصد داشتن دولت آمریکا را از تحریم های هواوی دور بزنند. در سال 2018، Huawei به تنهایی 11 میلیارد دلار از تراشه های ساخته شده توسط اینتل، کوالکام و میکرون را خریداری کرد.

پیش از این، WSJ گزارش داد که آمریکا اقدام به لغو تحریم هوآوی می کند که یک شرط ضروری برای هر توافقنامه تجاری با چین است.

Huawei هنوز در فهرست شرکت ها حضور دارد

در حال حاضر، Huawei هنوز در فهرست شرکت ها قرار دارد که وزارت بازرگانی آمریکا با آنان قبل از رفع تحریم نیز برخورد کرده بود، البته هنوز تصمیمی رسمی گرفته نشده است و مذاکرات بین ایالات متحده و چین در حال انجام است، ترامپ همچنین گفت که Huawei هنوز در معرض خطر تحریم مجدد در دولت ایالات متحده قرار دارد.

به نظر می رسد ایالات متحده و چین در مذاکرات برای حل و فصل تجارت خود به توافقاتی رسیده باشند، زیرا آخرین دور از تعرفه هایی که در روزهای آینده باید به اجرا در می آمد نیز، به حالت تعلیق درآمده است و چین موافقت کرد تا محصولات کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری کند.

ترامپ گفت: "ما دیدار بسیار خوبی با رئیس جمهور چین داشتیم، گزینه های زیادی را مورد بحث قرار دادیم و فکر می کنم در مسیر درستی قرار گرفتیم، به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

بازگشت به حالت عادی؟

بستگی به این دارد که دولت ایالات متحده برای لغو ممنوعیت Huawei چقدر سریع است، اما بعید است زمان زیادی برای بازگشت هوآوی به قدرت قبلی خود لازم باشد، این شرکت گزارش داده اجزای مهم را که امکان ادامه کار به مدت سه ماه را فراهم می کند، ذخیره کرده است.

حتی اگر این ممنوعیت به طور کامل در هفته آینده برداشته شود، تاثیر آن بر Huawei و صنعت آن تا مدتی باقی خواهد ماند، این شرکت اعلام کرد که در سال 2019 به دلیل اختلالات ناشی از تحریم ها ، از بین رفتن اعتماد مشتریان و آسیب به نام تجاری درآمد این شرکت 30 میلیارد دلار کاهش داشته است.

به طور گسترده انتظار می رفت که Huawei در سال آینده سامسونگ را برای اولین بار در بازار گوشی های هوشمند پشت سر بگذارد، که یک هدف طولانی مدت بود اما با اتفاقات اخیر ممکن است برای رسیدن به این مهم زمان خیلی بیشتری لازم باشد.

این اخبار برای صاحبان دستگاه های Huawei تسکین دهنده خواهد بود و Huawei وعده داده بود که به روز رسانی اندروید Q را به چند دستگاه از گوشی های هوشمند خود خواهد داد، اگر هوآوی و گوگل بتوانند همچنان به کار خود ادامه دهند، کاربران میتوانند مطمئن باشند که تلفن های همراهشان به روز رسانی امنیتی و سیستمی را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.