یاسوج-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت میلاد امام هشتم (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان شب های فرهنگ رضوی است که طی آن برنامه هایی همچون شعر و تئاتر خیابانی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

شعرخوانی و تئاتر خیابانی در شب‌های فرهنگ رضوی به اجرا درمی‌آید

به گزارش قدس انلاین به نقل از  روابط عمومی هفدهمین جشنواره امام رضا (ع) امان‌الله نجفی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌های متوالی میزبانی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) را داشته است. در دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی و هنری در هشت شهرستان و هر شهرستان یک شب در فضای باز برای مردم برگزار می‌شود.

نجفی با اشاره به توزیع فراخوان برنامه‌ها در سطح استان افزود: این فراخوان در زمینه تئاتر خیابانی با موضوع زندگی امام رضا (ع) برای هنرمندان و علاقه‌مندان به این رشته اطلاع‌رسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ارسال آثار به دبیرخانه، هشت اثر تئاتر برتر به نیت امام هشتم (ع) انتخاب و در ایام دهه کرامت اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد گفت: شرکت در برنامه های دهه کرامت برای هنرمندان و فعالان عرصه شعر و تئاتر خیابانی محدودیت سنی ندارد و از همه هنرمندان شهرستانی استقبال می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان این استان افزود: امسال بنا را بر آن گذاشته‌ایم تا از ظرفیت‌های همه هنرمندان استان چه در بخش شعر و چه در بخش تئاتر خیابانی استفاده شود تا جوان‌های ما فرصت بیشتری برای به نمایش گذاشتن استعداد خود داشته باشند زیرا در سال های پیش از مهمانان و هنرمندان کشوری نیز در این برنامه حضور داشتند.

نجفی گفت: با توجه به اینکه استان کهگلویه و بویراحمد مردمی مومن و عاشق اهل بیت(ع) دارد هر ساله برنامه های دهه کرامت در این استان با اسقبال بی نظیری  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های جانبی در شب های دهه کرامت افزود: همزمان با جشن هایی که در فضای باز برگزار می شود در مساجد استان نیز برنامه های متنوعی مانند نمایشگاه عکس، شعر خوانی، اجرای برنامه های شاد و نمایش فیلم با محوریت امام رضا(ع) به اجرا درمی‌آید.

شایان ذکر است هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سال جاری در رشته‌های گوناگون و به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در همین راستا استان کهگیلویه و بویراحمد ، میزبان شب‌های فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت سال جاری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.