یکی از رهبران انصارالله با تکذیب ادعاها درباره حضور ایران در یمن، تاکید کرد عربستان به طور کامل در جنگ خود علیه یمنی‌ها عاجز مانده است.

عضو انصارالله: ایران نه در بعد سیاسی و نه در بعد نظامی در یمن حضور ندارد/ موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌تر و مخرب‌تری خواهیم ساخت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سلیمان الغولی، یکی از رهبران انصارالله یمن، در مصاحبه با این شبکه  ادعاها درباره حضور ایران در یمن را تکذیب کرد.

وی در این مصاحبه گفت: ایران نه در بعد سیاسی، نه در بعد نظامی و نه در ابعاد دیگر در یمن حضور ندارد. امروز ایران در برابر ائتلاف عرب‌ها و آمریکاست، پهپادهایشان را سرنگون می‌کند و آنان توان پاسخگویی ندارند.

این عضو انصارالله یمن افزود: در حوزه اتفاقات میدانی شاهدید که ارتش و کمیته‌های مردمی، در تمامی جبهه می‌جنگند و هیچ بیگانه‌ای چه ایرانی یا غیرایرانی، در کنارشان نیست، تنها یمنی‌ها هستند که می‌جنگند و حضور ایران در یمن، خرافه‌ای بیش نیست. این خرافه هم از جانب کسانی منتشر می‌شود که مدعی هستند آسمان و بنادر یمن را تحت نظر و کنترل دارند.

الغولی درباره اتهام ارسال موشک‌های ایران برای یمن و  هدف قرار گرفته شدن عربستان با آنان نیز گفت: ما موشک‌های خودمان را به سمت عربستان شلیک کرده‌ایم، آنان با چه استدلالی آن را ایرانی می‌خوانند، موشک‌هایی داریم که تولید اتحاد جماهیر شوروی است مثل موشک اسکاد و توچکا، که توانستیم آن‌ها را توسعه دهیم، موشک‌هایی در انبارهای ارتش یمن داشتیم که ساخت روسیه یا کشورهای دیگر بودند و توانستیم با الگوبرداری از آنها، کار ساخت موشک را از صفر شروع کنیم و به موشک‌های بالستیک و همچنین ساخت پهپاد برسیم.

او افزود: ما از پنج سال قبل با تجاوز و جنگ و تبلیغات گسترده رسانه‌ای مواجه شده‌ایم، امروز ثابت شد مردم یمن برای مقاومت در برابر متجاوزان توانمندند و قادرند حجم ضرباتی را که متجاوزان بر مردم یمن وارد می‌سازند، بکاهند. مردم یمن امروز دستاوردهایی داشته‌اند که کشورهای عربی نداشتند، عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) که در واقع در حوزه تسلیحات مصرف کننده هستند با مراجعه با سنجش سطح افکار خود می‌گویند، اندیشه عربی اندیشه مبتکری نیست و نمی‌تواند در حوزه تولید تسلیحات و تجهیزات عمل کند، آنان با همین استدلال نتیجه می‌گیرند یمنی‌ها هم قادر به تولید پهپاد نیستند, اما ما به عکس این سخن باور داریم، مردم یمن اندیشمندان زیادی دارند که توانسته‌اند چنین موشک‌ها و چنین پهپادهایی تولید کنند و در آینده نیز مدل‌های پیشرفته‌تر، جدیدتر، فعال‌تر و مخرب‌تر را تولید خواهند کرد و فرودگاه‌ها و اهداف موجود در فهرستی متشکل از سیصد نام را که در پیش از سخنگوی نیروهای مسلح یمن فاش ساخت، هدف قرار خواهند داد.

این مقام انصارالله اضافه کرد: سخن ما این است که امروز عربستان و ائتلاف زیر نظر او اهرم‌هایی که در اختیار داشتند از دست دادند و گزینه جدیدی در اختیار ندارند در مقابل گزینه‌های مدنظر ما تازه در اول راه قرار دارند و حملات شدیدتر ما در پیش است. مردم عربستان باید بدانند آل سعود و ائتلاف زیر نظر آن‌ها شرایط بدتری خواهند داشت. البته ما تاسف می‌خوریم که به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بر اساس معادله فرودگاه در برابر فرودگاه، مجبوریم واکنش نشان دهیم و واکنش ما منجر به تعطیلی فرودگاه‌ها می‌شود، دلیل این کار این است که دشمن همچنان به دشمنیش ادامه می‌دهد و به توافقات استکهلم پایبند نیست به همین دلیل هنوز هم اجازه نمی‌دهد فرودگاه صنعا دست کم برای خدمات انساندوستانه گشوده شود.

الغولی اظهار کرد: خطاب ما به مردم عربستان این است که تمامی فرودگاه‌های این کشور در نجران، جیزان، ریاض و ... در زمره اهداف ماست و کار به جایی خواهد کشید که نخواهند توانست به کشورهای دیگر سفر کنند و مجبورند برای سفر به خارج، از فرودگاه‌های کویت و دیگر کشورهایی استفاده کنند که در اهداف ما جایی ندارند. در کنار فرودگاهها، اهداف دیگری هم در حوزه اقتصاد و نفت مورد نظر ماست. ما در مرحله تنش در برابر تنش قرار داریم و برای آنکه حملات ما متوقف شود هیچ راهی جز توقف جنگ وجود ندارد، هدف ما در این حملات این است که به عربستان بفهمانیم تنها راه حل مشکل، توقف تجاوز است.

او هدف از حملات به مراکز مختلف عربستان را تلاش برای تغییر شرایط نبرد دانست و گفت: این حملات میزان تلاش‌های فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل را افزایش داد و برای نظام سعودی نیز دردآور بود، این حملات، مردم عربستان را که هیچگاه در امور کشورشان دخالتی نداشته اند به واقعیت‌هایی رساند، حملات ما در واقع درخواست از عربستان، ائتلاف متجاوزان، آمریکا و انگلیس بود تا حملاتشان را متوقف سازند، اما متاسفانه شاهدیم که همچنان از تلاش برای افزایش محاصره یمن می‌گویند، محاصره‌ای که از آن دم می‌زنند، خسارات بشری زیادی برجای گذاشته و مردم یمن را در معرضی گرسنگی قرار داد، با این حال نتوانست به اهدافی که محاصره کنندگان در پی آن بودند کمک کند و حتی بر خلاف خواسته متجاوزان، سبب ایجاد انگیزه در مردم یمن شد تا به عاملی جهت رشد ابتکار و اختراع در کشور تبدیل شود.

این مقام انصارالله در ادامه گفت: ما چند سالی است که کارگاه‌های مختلفی در کشور ایجاد کرده‌ایم و همچون روسیه که در کوران جنگ جهانی توانست از داشته‌هایش کمک بگیرد و به سمت تولید و اختراعات نظامی گام بردارد مردم یمن نیز در این شرایط توانستند در چنین مسیری گام بردارد.

سلیمان الغولی درباره کاهش حضور نظامی کشورهای عضو ائتلاف سعودی گفت: برخی از کشورها حضور نظامی خود را در ائتلاف کاسته‌اند، کشوری مثل مغرب و قطر در این زمینه پیشگام بوده‌اند و حتی رسانه‌ها اخیرا از کاهش نیروهای اماراتی نوشتند، همچنین ارتش ادعایی بحرین هم حضورش را کاهش داد. به طور کلی ائتلاف متجاوزان امروز شرایط خوشی ندارد و این به دلیل خساراتی است که متحمل شده‌اند. جنگ وارد سال پنجم خود شده و عربستان به طور کامل عاجز مانده است. آنان اخیرا از کشورهای غربی کمک خواستند و خواستار حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی بیشترند.

او درباره تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران گفت: تاکید ما بر حل سیاسی بحران است، ما همواره بر حل سیاسی تاکید داشتیم، در این زمینه نیز اساس مشخصی داریم و آن پایان تجاوز علیه مردم یمن است. ما شاهدیم کشور یمن با گرسنگی و فقر دست و پنجه نرم می‌کند و این پیامدها نیز نتیجه محاصره کشور از جانب عربستان و ائتلاف زیر نظر عربستان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.