نشست اجرایی حج تمتع سال۱۳۹۸ با حضور وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت دیشب در مشهد مقدس برگزار شد.

نشست اجرایی حج با حضور وزرای امور خارجه و فرهنگ در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست توجه به حوزه سلامت حجاج کشورمان را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت و توجه به آن مضاعف می‌شود که باید بیشتر به آن اهتمام کنیم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.

سیدعباس صالحی با اشاره به موضوع عزت، کرامت و امنیت حجاج افزود: توجه به عزت حاجیان ایرانی اهمیت زیادی دارد و هر حاجی ایرانی باید سفیر عزت ایران باشد و این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی اضافه کرد: زائر ایرانی باید پیام‌آور مهرورزی، قانون گرایی، وحدت گرایی و پرهیز از تفرقه باشد تا دیپلماسی حج را با رفتارش عملی و پیام وحدت را با رفتارش منتقل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع کرامت نیز باید مورد توجه قرار گیرد البته امسال اهمیت این مهم، مضاعف است و در شرایط حج امسال با توجه به مضیقه‌های اقتصادی، کارگزاران حج باید این کرامت را در نظر داشته باشند و حال زائران را رعایت کنند.

صالحی تأمین امنیت حجاج را نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امنیت روانی و داشتن احساس امنیت نباید کاهش یابد بلکه به طور مرتب این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک حج امن را دنبال می‌کنیم چون امنیت، هویت حج است که این احساس امنیت باید بین حجاج و خانواده‌های آنها حفظ شود.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای انتقال حجاج به سرزمین وحی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی عملیات حج را توفیق الهی می‌داند و همه امکاناتش را در این راه می‌گذارد.
تورج دهقانی زنگنه افزود: امسال شرکت های دیگر در عملیات هوایی حج ایران مشارکت ندارند و هواپیمایی جمهوری اسلامی در شرایط کنونی کار حج را بر عهده دارد ولی جای نگرانی وجود ندارد و با امکانات کامل در خدمت حجاج هستیم.

وی اضافه کرد: در خدمت رسانی به حجاج نگاه سودآوری نداریم و پرواز ایمن و بدون تأخیر رسالت ماست که زمینه و مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم. او با اشاره به خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل هوایی به زائران گفت: تلاش ما برای به حداقل رساندن تاخیرهاست.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.