خراسان شمالی-فرماندار اسفراین گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر فرصتی را برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در استان فراهم می کند.

برگزاری جشنواره فیلم روستا فرصتی برای توسعه صنعت توریسم است

طاهر رستمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم روستا و عشایر با هدف تعیین نقش روستاییان و عشایر در ترویج ارزش‌های ایرانی و اسلامی، معرفی ظرفیت‌های روستا در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، نقش و جایگاه روستائیان و عشایر در تولید کشور و توجه به زندگی روستاییان و عشایر برگزار می شود به همین دلیل برگزاری چنین جشنواره هایی گامی در جهت  جذب مخاطبان فیلم کوتاه است و فرصتی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در استان نیز فراهم می کند.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر کمک به انتقال آداب و رسوم و سنن جامعه روستایی و عشایری به تبیین نقش و جایگاه جامعه عشایری و روستایی در اقتصاد کشور بعنوان جامعه ای مولد می پردازد.

رستمی در پاسخ به سوال اینکه با توجه به برگزاری جشنواره به صورت ملی  استفاده از ظرفیت های فیلم مستند و انیمیشن چگونه می تواند توانمندی و ظرفیت های جامعه روستایی و عشایری استان را به خوبی و به درستی معرفی کند تصریح کرد: برگزاری مسابقات رقابتی بین فیلم سازان علاوه بر اینکه برای نسل جوان فرصتی جهت به نمایش گذاشتن مستندات خود به وجود می آورد ساخت انیمیشن و فیلم کوتاه به دلیل پرمحتوا بودن در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است. 

وی در خصوص تداوم این گونه جشنواره ها در استان نیز گفت: فراهم کردن فضای رقابتی به شیوه های مختلف برای فیلم سازان و انجمن های سینما گران و پرداختن به جشنواره های موضوعی می تواند به تداوم برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح استان کمک می کند. 

فرماندار اسفراین همچنین در خصوص راهکارهایی برای انتقال و احیا و ماندگاری سنت ها، آداب و رسوم روستایی و عشایری به نسل های آینده نیز گفت:با توجه به اینکه عادات وآداب ورسوم رایج مردم فرهنگ آنهاراتشکیل می‌دهد، اگر نیاز باشد مردمی را به بهترین شیوه شناخت، یکی از مهمترین راه ها، مطالعه بر روی فرهنگ معنوی و فولکلور آنها است.

رستمی همچنین ساخت المان‌های فرهنگی مناسب و متناسب با فرهنگ استان، برگزاری جشنواره های مختلف و ساخت فیلم کوتاه و مستند، ایجاد زمینه جذب گردشگر در روستاها با تقویت بوم گردی و همچنین حضور گردشگران در مناطق عشایری را از دیگر راهکارهای انتقال این سنت ها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.