نماینده دموکرات نیویورک از رئیس‌جمهور آمریکا برای همراه بردن دختر و دامادش در نشست گروه ۲۰ در ژاپن انتقاد کرد.

حاشیه سازی ایوانکا ترامپ در نشست «جی۲۰» داد دموکرات ها را درآورد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، الکسندریا اکاسیو کورتز، نماینده دموکرات نیویورک از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به همراه بردن ایوانکا، دخترش و جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد خود به نشست گروه ۲۰ در ژاپن انتقاد کرد و گفت این اقدام ترامپ به موضع دیپلماتیک ما آسیب می‌زند.

نماینده دموکرات نیویورک در پیامی که روز گذشته در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: این ممکن است برای برخی شوکه آور باشد، اما دختر کسی بودن در واقع یک شرایط حرفه‌ای را ایجاد نمی‌کند. این به موضع دیپلماتیک ما آسیب می‌زند. آمریکا نیاز دارد که رئیس جمهور ما در نشست گروه بیست مشغول به کار باشد.

اظهارات کورتز پس از آن بیان شد که کاخ ریاست جمهوری فرانسه ویدئویی را منتشر کرد که در آن ایوانکا ترامپ در گفتگویی با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول حضور داشتند.

تد لیو، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا نیز روز یکشنبه در توئیتر نوشت مایل است توضیحات ایوانکا ترامپ را درباره این ویدئو بشنود. وی همچنین در این پیام توئیتری از ایوانکا ترامپ خواست که توضیح دهد چرا جرد کوشنر همچنان دارای مجوزهای امنیتی است.

ایوانکا ترامپ هفته گذشته در نشست دو روزه گروه ۲۰ در ژاپن  رئیس جمهور آمریکا را همراهی کرد. دختر رئیس جمهور آمریکا همچنین در مجمع موسوم به رویداد ویژه توانمندسازی زنان سخنرانی داشت. بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حضور ایوانکا ترامپ  در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در اوساکا بازهم با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. تصویری از دختر رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست در فضای مجازی منتشر شده است که نه تنها توجه کاربران که حتی رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

شایان ذکر است، حضور ایوانکا ترامپ در نشست گروه بیست در سال ۲۰۱۷ نیز با حاشیه‌هایی همراه بود. عکسی از ایوانکا در جای ترامپ و در کنار رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر انگلیس در این نشست منتشر شد و به این موضوع اشاره شد که پس از ترک جلسه از سوی دونالد ترامپ برای شرکت در یک نشست دیگر، دخترش به جای او روی صندلی نشست. این در حالی است که معمولا در عرف دیپلماتیک، در صورت حضور نداشتن رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه آن کشور جای او را می‌گیرد.

نشست امسال گروه ۲۰ به میزبانی ژاپن در ۲۸ و ۲۹ ماه ژوئن در شهر اوساکای این کشور برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.