تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با خانواده شهید جواد اسدالله زاده با تاکید بر اهمیت واقعه هفت تیر بیان کرد: شهادت شهید بهشتی و اصحاب مظلومش خسران عظیمی برای انقلاب و کشور بود، این واقعه باعث نشان دادن چهره حقیقی منافقین و بیمه شدن کشور در برابر توطئه‌های دشمنان شد.کرد.

خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را حفظ کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی با حضور در منزل خانواده شهید جواد اسدالله زاده، از شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی گفت: آن شب به همراه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، شهید شیرازی و چند تن دیگر از دوستان در دادستانی واقع در چهارراه سرچشمه نزدیک محل وقوع انفجار بودیم، بعد از شنیدن ماجرا، مرتب در حال تماس بودیم و صدای آمبولانس‌های شهر به گوش می‌رسید.
وی شهید بهشتی را سید شهدای مظلوم انقلاب خواند و افزود: شهادت شهید بزرگوار بهشتی و اصحاب مظلومش خسرانی عظیم برای انقلاب و کشور بود، این واقعه چهره حقیقی منافقین را آشکار و انقلاب اسلامی را بیمه کرد. شهید بهشتی شخصیتی مخلص و ارزشمندی بود که از دست رفتنشان بنده را بسیار متاثر کرد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مروی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهدای هفت تیر بیاناتی داشتند که از آن عبارتی زیبا و آرامش‌بخش را با این مضمون هنوز به یاد دارم؛ «ما بعد از نابودی فتنه بنی صدر و منافقین، به پشتوانه‌ای عاطفی احتیاج داشتیم که واقعه هفت تیر آن را تامین کرد».
وی اضافه کرد: مردم بعد از این جریان متوجه ماهیت واقعی سازمان مجاهدین شدند و فهمیدند جریان بنی صدر و منافقین دنبال اهداف دیگری هستند و بعدها هم با افتضاح از کشور فرار کردند و باید گفت واقعا خون شهدای هفت تیر انقلاب اسلامی را حفظ کرد.

تک‌تک شهدای هفت تیر در گسترش پیام انقلاب سهم داشتند
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر سهم تک‌تک شهدای هفت تیر در گسترش پیام انقلاب، اظهار کرد: اگر شهید بهشتی به تنهایی شهید می‌شدند، این شهادت بازتاب کنونی را پیدا نمی‌کرد. اگر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یک تنه در کربلا حاضر می‌شدند و به شهادت می‌رسیدند، این همه اثرگذاری را نمی‌دیدیم. لذا از طفل شش ماهه حضرت تا غلام سیاه امام حسین(ع) در عظمت کربلا سهم داشتند و عاشورا به مکتب و جریان تبدیل شد.
وی افزود: تک‌تک شهدای هفت تیر در گستردگی پیام مظلومیت انقلاب و رسوا کردن جریان منافقین و لیبرال‌ها سهم داشتند و هر یک از 72 تن در عظمت این واقعه نقش خود را ایفا کردند و تاریخ هفت تیر را به جریانی به حق تبدیل کرد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مروی ادامه داد: خون تک‌تک این شهدا در مرزبندی بین جریان اصلی انقلابی و خط نفاق و منحرف بسیار موثر و ارزشمند بود، چون شخصیت‎های جریان مجاهدین خلق جایگاه خاصی در ذهن همه مردم به خصوص حزب اللهی‌ها داشتند و کمتر کسی از نفاق پشت چهره آن‌ها اطلاع داشت.

خطر منافقین برای انقلاب کمتر از بنی‌امیه در صدر اسلام نبود
وی تصریح کرد: خطر منافقین برای انقلاب کمتر از نقش ضربه‌زننده بنی‌امیه در صدر اسلام نبود، بلکه بیشتر بود. به دلیل اینکه بنی‌امیه در اسلام سابقه نداشتند، ولی منافقین سوابق زیادی قبل از انقلاب داشتند. به همین خاطر اگر رسوا نمی‌شدند، خطر بزرگی انقلاب را تهدید می‌کرد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مروی خطاب به مادر و خانواده شهید اسدالله زاده گفت: باید به خون پاک این شهدا افتخار کنید. سعادتی از این بالاتر نیست که انسان خون خود را تقدیم خدا کند. امانتی مومن، متدین و تحصیلکرده را در راه خدا تقدیم خود خدا کردید. لذا باید به رسم گذشته، به خانواده شهدا تبریک گفت، نه تسلیت.
وی در خاتمه با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مادر شهید اسدالله زاده تاکید کرد: خداوند متعال سخت‌گیر و دقیق و بصیر است و برای کارهای بزرگ این بزرگواران را انتخاب و گلچین می‌کند.
گفتنی است؛ شهید جواد اسدالله زاده در سال 1329 در یک خانواده مذهبی در مشهد متولد شد. بعد از پایان تحصیلات متوسطه در دانشگاه اقتصاد دانشگاه تهران به آموزش اقتصاد پرداخت و انجمن‌های اسلامی دانشگاه تهران را تاسیس کرد. پس از پایان خدمت سربازی به اصرار پدرش برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در طی مدت 5 سال توانست تحصیل خود را در مقطع فوق لیسانس رشته اقتصاد و مقطع دکترای مدیریت ادامه دهد. وی بعدها به همراه شهید امین زاده نزد امام خمینی(ره) به فرانسه رفتند. وی در دولت شهید رجایی به معاونت بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی انتخاب شد و به همراه جمعی دیگر در فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
 

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهدای واقعه هفتم تیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.