به اشتراک گذاری فایل‌ها بین دستگاه‌های Android به زودی ساده‌تر خواهد شد.

"Fast Share" جدید اندروید، پاسخ گوگل به " AirDrop" اپل! +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در اوایل امسال، گوگل اعلام کرد که نسخه بعدی سیستم عامل موبایل آن ( اندروید Q ) از پشتیبانی Android Beam، نزدیک ترین چیزی که شرکت iOS در AirDrop اپل دارد، از دست خواهد رفت.

Android Beam با استفاده از فناوری NFC دستگاه به آرامی فایل‌ها و رسانه‌ها را با دستگاه‌های دیگر با قرار دادن آنها پشت به پشت، به اشتراک می‌گذارد، در حالی که AirDrop اپل با استفاده ترکیبی از Wi-Fi و بلوتوث برای به اشتراک گذاری بین دستگاه‌های iOS و macOS استفاده می‌کند.

گوگل جایگزین Android Beam را کشف کرده است و توانسته آن را در دستگاهی که بتا Android Q را دارد اجرا کند، این به اشتراک گذاری سریع نامیده می‌شود و به نظر می‌رسد با AirDrop قابل مقایسه است که در آن از بلوتوث برای ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها قبل از استفاده از اتصال مستقیم Wi-Fi برای انتقال فایل‌ها استفاده می‌کند.

به طور خاص، اشتراک سریع به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر، URL ها، قطعه‌های متنی و فایل‌های دیگر را به اشتراک بگذارند و به عنوان یک گزینه در منوی معمول "اشتراک" همراه با دیگر برنامه‌های رسانه‌ای اجتماعی و پیام رسانی نشان داده خواهد شد.

هنگامی که این تنظیمات را فعال کرده و دستگاه خود را نامگذاری کرده‌اید، فقط به تغییر بلوتوث و خدمات موقعیت مکانی و سپس انتخاب دستگاه مناسب برای به اشتراک گذاری سریع احتیاج دارید.

در تصاویر آموزشی که گوگل به عنوان مقدمه‌ای بر این ویژگی ارائه می‌دهد، Chromebook، Pixel 3، ساعت هوشمند و حتی دستگاه آیفون لیست شده در دستگاه‌های نزدیک را نشان می‌دهد که احتمالا به این معنی است که می‌توان در سراسر سیستم عامل‌های مختلف آن را به اشتراک گذاشت.

هنگامی که فرستنده یک دستگاه را برای به اشتراک گذاشتن انتخاب کرده است، گیرنده قادر خواهد بود که نام دستگاه و همچنین شناسه اتصال را برای تأیید ببیند، که در آن می توانند انتقال را قبول یا رد کند.

در این ویژگی برای دستگاه هایی که اغلب با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، می توانید "دیدگاه ترجیحی" را به آنها بدهید، که به آنها اجازه می‌دهد "همیشه دستگاه های نزدیک خود را ببینند، حتی اگر از اشتراک سریع استفاده نکنید.

با توجه به اینکه گوگل هیچ اطلاعیه رسمی مربوط به Fast Share نداشته است، هیچ اطلاعات خاصی در مورد اینکه چه زمانی در دسترس خواهد بود، نداریم، اما با توجه به اینکه نسخه OS بعدی Android Beam را از دست خواهد داد، شرط خوبی است که هنگامی که آن را در ماه آگوست به طور عمومی در دسترس قرار گرفت، Fast Share را در Android Q مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.