مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری با ظرفیت ۱۶۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۹ هزار شغل در خراسان رضوی شناسایی شده که به زودی بسته‌های پیشنهادی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

شناسایی ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری با ظرفیت ۱۶۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری خراسان رضوی که با حضور استاندار و معاونان هماهنگی امور عمرانی، زیارت و اقتصادی استانداری، معاونان اداره کل و مشاور اقتصادی اداره کل برگزار شد، این فرصت‌ها بررسی شدند.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افرود: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و شعار سال با رویکرد رونق تولید و اقتصاد مقاومتی در چهارچوب طرح مثلث اقتصادی توسعه استان که از سوی استاندار به تازگی  پیشنهاد شده است، مورد بررسی قرار گرفت.
مکرمی‌فر تصریح کرد: در این جلسه استاندار، به معاون اقتصادی استانداری، دستور اجرایی کردن پروژه‌ها را صادر کرد.
وی با بیان این که سقف اشتغال برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درسال ۹۸، ۱۱۰۰ نفر اعلام شده است، گفت: در صورت تحقق این پیشنهاد، اداره کل میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال حدود هفت برابر را برای استان در حوزه گردشگری رقم خواهد زد.  
مکرمی‌فر درباره زمان اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی اظهار کرد: مدت اجرا و بهره‌وری در صورت تامین منابع سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی، حداقل ۶ ماه تا دو سال پیش‌بینی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع ۱۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده، ۵۹ درصد کمتر از یک سال و ۲۰ درصد هم کمتر از دو سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: از ویژگی‌های طرح‌های پیشنهادی تنوع سرمایه‌گذاری از نظر موضوع و مبلغ سرمایه‌گذاری است.
مکرمی‌فر گفت: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، ۳۵ میلیارد تومان است که باید از محل بودجه‌های دولتی تامین شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.