نشست خبری محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما درباره اعلام برنامه‌های تابستانی شبکه برگزار شد.

محتوایی آموزنده و آموزش سبک زندگی اسلامی؛ محور برنامه های شبکه کودک

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سرشار در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ این شبکه تاسیس و به شکل تخصصی برای مخاطبان زیر ۱۲ سال برنامه پخش می‌کند، ادامه داد: این شبکه دارای دو کانال پویا ویژه خردسالان زیر شش سال و کانال نهال ویژه کودکان ۶ تا ۱۲ سال است. یک منظومه تربیتی، پشتیبان برنامه‌سازی در شبکه کودک سیماست.

وی درباره ویژه برنامه های این شبکه برای تابستان گفت: برنامه‌ریزی تابستانی شبکه کودک رویکردی سرگرم‌ کننده دارد. تلاش شده برنامه‌هایی برای تابستان انتخاب شوند که قالبی جذاب و سرگرم‌کننده داشته باشند و از سوی دیگر، محتوایی غنی و آموزنده. مهارت‌آموزی، ترویج کتاب‌خوانی، تشویق کودکان به ورزش و آموزش سبک زندگی اسلامی ایرانی، مهمترین محورهای محتوایی برنامه‌های تابستانی شبکه کودک هستند.

مدیر شبکه کودک افزود: برنامه‌های تابستانی شبکه کودک در قالب یک جشنواره تابستانی ۷۱ روزه برگزار می‌شود. این جشنواره تابستانی پر هیجان از ابتدای تیر آغاز شده و تا نهم شهریور ادامه دارد. در این جشنواره ۲۸ عنوان برنامه جدید در کانال های پویا و نهال پخش خواهد شد؛ ساعات پخش برنامه‌ها دو ساعت افزایش خواهد یافت، کانال نهال از ساعت ۱۴ تا ۲۴ برنامه‌های خود را برای کودکان زیر ۱۲ سال پخش خواهد کرد. کانال پویا نیز به روال پیشین، از ساعت ۸ تا ۱۴ برنامه‌های ویژه خردسالان زیر شش سال را پخش می‌کند.

وی اضافه کرد: کانال پویا هفت عنوان برنامه جدید دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «ببعی»، «شب بخیر بچه‌ها»، مستند «خدا چه آفریده» و چند پویانمایی خارجی جدید اشاره کرد. کانال نهال نیز فصل جدید «مل مل» را پخش می‌کند. همچنین در قالب برنامه «پف فیلم» جشنواره‌ای از فیلم‌های سینمایی پویانمایی روی آنتن این شبکه خواهد رفت، مرکز پویانمایی صبا هم فصل جدید دو مجموعه پویانمایی ایرانی به نام های «مهارت های زندگی» و «خانه ما» را تولید کرده که از کانال نهال پخش خواهند شد.

سرشار با بیان اینکه جشنواره تابستانی شبکه کودک با ۱۱ عنوان پویانمایی خارجی، گرم تر می‌شود ادامه داد: «خرس های محافظ جنگل»، «ریون ناقلای کوچولو»، «رکاب‌زنان»، «تعمیرکاران»، «پنگوئن ببری»، «پیمان دوستی»، «موش خبرنگار»، «نگهبانان شیردل»، «نیکو و شمشیر نورانی»، «پاندای کنگفوکار: پنجه آتشین» و «کنام اژدها» مجموعه‌های پویانمایی خارجی جدیدی هستند که در تابستان ۹۸ از کانال نهال شبکه کودک پخش خواهند شد.

مدیر شبکه کودک شناخت آثار هنری و محصولات فرهنگی مناسب برای فرزندان را از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها دانست و ادامه داد: شبکه کودک برای این موضوع مهم نیز برنامه‌ریزی کرده تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، محصولات آنها را کارشناسی و  کالاهای برتر فرهنگی مناسب خردسالان یا کودکان را به خانواده‌ها معرفی کند. جزئیات این برنامه، بعدا اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم در تابستان ۹۸، شبکه کودک دستیار رسانه‌ای خوبی برای خانواده‌ها در مسأله حیاتی تربیت باشد و بتواند در شرایط حساس کنونی کشور، به وظایف خود به درستی عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.