معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اثر برنامه‌های اوقات فراغت اگر از برنامه‌های رسمی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ چرا که دانش‌آموزان در برنامه‌های گروهی و اوقات فراغت، مهارت‌های متعددی می‌آموزند و سلامت اجتماعی آن‌ها تضمین می‌شود.

سلامت اجتماعی دانش‌آموزان در برنامه‌های گروهی و اوقات فراغت تضمین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ،  صبح امروز معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در مراسم نمادین آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان خراسان رضوی که در
دبیرستان فرزانگان(فاتح) ناحیه 6 مشهد برگزار شد، گفت: تمام برنامه‌هایی که با رویکرد مدرسه محوری است بر سند تحول بنیادین انطباق دارد.

علیرضا کاظمی با بیان اینکه امروز در کل کشور برنامه‌های افتتاحیه اوقات فراغت برگزار و برنامه نمادین کشوری آن در استان گلستان و شهر آق‌قلا برگزار می‌شود، افزود: در کل کشور حدود ۳۲ هزار پایگاه در ۳۵ رشته محوری و با صدها برنامه فرعی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این مطلب که طراحی برنامه جامع اوقات فراغت یک ضرورت است، تصریح کرد: باید برنامه‌ای جامع مانند برنامه هدایت تحصیلی طراحی شود تا دانش‌آموز در دوران ابتدایی برنامه‌های اصلی اوقات فراغت خود را تا پایان تحصیل بر اساس استعدادهای درونی‌اش انتخاب کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اثر برنامه‌های اوقات فراغت اگر از برنامه‌های رسمی بیشتر نباشد کمتر هم نیست چرا که دانش‌آموزان در برنامه‌های گروهی و اوقات فراغت، مهارت‌های متعددی می‌آموزند و سلامت اجتماعی آن‌ها تضمین می‌شود.

کاظمی بیان کرد: در این ۳۲ هزار پایگاه حدود ۵ میلیون دانش‌آموز را توانسته‌ایم جذب کنیم و بیشترین مراجعه و حجم آماری دانش‌آموزان به آموزش‌وپرورش اختصاص یافته است و دلیل آن اعتماد جامعه به نهاد تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و متوجه کردن اولیا نسبت به اهمیت این برنامه مهم یک ضرورت است، اگر خانواده‌ها به اهمیت آن پی ببرند حساسیت بیشتری نسبت به برنامه اصلی دارند.

برنامه‌های اوقات فراغت بر اساس سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود

در بخش دیگری از این مراسم مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، هم با اشاره به این که اهمیت اوقات فراغت در شکل‌گیری رفتار و شخصیت افراد بسیار زیاد است، گفت: بسیاری از خلاقیت‌ها و توانمندی دانش‌آموزان در قالب برنامه‌های اوقات فراغت شکوفا می‌شود که در آموزش‌وپرورش این برنامه‌ها براساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین با تأکید بر ساحت‌های شش‌گانه تربیتی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

قاسمعلی خدابنده در ادامه به اهمیت برنامه‌های اجرایی در چارچوب فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم اشاره و اظهار کرد: به لحاظ آماری میزان درصد مشارکت دانش‌آموزان استان در کلاس‌های اوقات فراغت تابستان قریب به 28.5 درصد بود که امیدواریم در تابستان 98 با افزایش پایگاه‌های اوقات فراغت، کیفیت بخشی به برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی بیشتر و مناسب‌تر بتوانیم آمار شرکت دانش‌آموزان استان در این دوره‌ها را به 33 درصد ارتقاء دهیم.

وی افزود: در سال تحصیلی 97، تعداد 350 هزار و 599 نفر-رشته در بیش از دو هزار و 110 پایگاه سطح استان به تفکیک 930 پایگاه دخترانه و یک هزار و 184 پایگاه پسرانه در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان شرکت کردند.

منبع :فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.