معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در دهه کرامت سال ۹۸ خبر داد.

برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در دهه کرامت

به گزاش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام  والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر رضوی که در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: در کانون فعالیت‌های فرهنگی دهه کرامت که همه محبان اهل بیت(ع) در اقصی نقاط کشور سعی می‌کنند تا تجلی جشن‌های کرامت رضوی را نهادینه کنند، معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی را تدارک دیده است.

وی افزود: این برنامه‌ها در ۱۲ سرفصل تدارک دیده شده که مهم‌ترین آن جشن شکوه رضوان است که هر شب قبل از نمار مغرب در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و تا ساعت ۲۳ نیز ادامه دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری ۲۰۰ ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی همزمان با دهه کرامت در مجموعه اماکن متبرکه رضوی گفت: روزانه هفت جلسه سخنرانی ویژه عموم در صحن جامع رضوی، رواق امام خمینی(ره)، صحن انقلاب، ایوان مقصوره صحن گوهرشاد و رواق دارالحجه و۱۰ جلسه سخنرانی ویژه خواهران در رواق‌های دارالحکمه و حضرت معصومه(س) و حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: در روز ولادت حضرت معصومه(س) اجتماع دختران رضوی در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود و افزون بر آن ۱۰ برنامه در شب و روز میلاد این بانوی بزرگوار ویژه خواهران در حرم مطهر رضوی دایر است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: افزون بر مسابقه ملی که از سوی سازمان فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود، هرشب در برنامه شکوه رضوان یک مسابقه کتاب‌خوانی اجرا می‌گردد که برای شرکت کنندگان نیز جوایز نفیس و متبرک تدارک دیده شده است.

به گفته وی روزانه بیش از ۶۰ حلقه معرفت و برنامه پرسمان دینی ویژه عموم زائران به صورت شبانه‌روزی در اماکن متبرک حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

شریعتی‌نژاد برگزاری نشست‌های قرآنی را از برنامه‌های مهم دهه کرامت معرفی کرد و ادامه داد: به مناسبت این ایام خجسته برنامه محفل قرآنی در مسجد گوهرشاد و جنگ‌های قرآنی ویژه نوجوانان و کودکان در دارالقرآن برگزار می‌شود.

 وی افزود: بیش از ۵۰ برنامه جشن برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده که از شب میلاد حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: ۱۹ و ۲۰ تیرماه دو جشن بزرگ ویژه زائران عرب زبان و اردو زبان تدارک دیده شده که در صحن کوثر و رواق دارالمرحمه با اجرای برنامه‌های متنوع و جامع برگزار می‌شود.

وی در ادامه جشن شکوه رضوان را مهم‌ترین برنامه عمومی ویژه زائران معرفی کرد و گفت: ویژه شب میلاد امام رضا(ع) برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده که دو برنامه «استقبال از شرکت کنندگان در گلباران حرم» و «نقاره زنی در صحن جامع رضوی» از ویژه برنامه‌های مهم ایام میلاد است.

حجت الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به اینکه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت قفسه کتاب برای زائران تدارک دیده شده است، عنوان کرد: اقامه نماز جماعت در دهه کرامت به امامت آیات عظام نوری همدانی، سبحانی و سعیدی خواهد بود.

وی حجج الاسلام والمسلمین رفیعی، حسینی قمی، پناهیان و ماندگاری را برخی از سخنرانان این ویژه برنامه عنوان کرد و افزود: در قالب ویژه برنامه «میثاق با امام» بیش از۲۰۰ گروه از دانش‌آموزان، دانشجویان، هیئت‌های مذهبی و نیروهای مسلح در ایام دهه کرامت رضوی در سه نوبت صبح و ظهر و شب به حرم مطهر مشرف می‌شوند و در رواق‌های کوثر، دارالکرامه، دارالهدایه و مقبره شیخ حرعاملی برای این گروه‌های زیارتی برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برگزار می‌شود.

این مقام مسئول یکی از قالب‌های برنامه‌های دهه کرامت را برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه فعالان فرهنگی و نخبگان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دهه کرامت مصادف با سالروز شهادت ۲۹۰ سرنشین هواپیمای ایران ایر است که توسط نیروهای آمریکایی در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ مورد اصابت موشک قرار گرفت، نشست تخصصی با حضور برخی از مسئولان نظامی با موضوع بررسی و تببین حوادث روز منطقه برگزار می‌شود.

وی حرم مطهر رضوی را کانون گفتمان‌های دینی جهان اسلام معرفی و بیان کرد: برگزاری نشست‌های «پرسمان دینی» و «دین، نشاط، زندگی» هر روز قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی و نشست‌های پرسش و پاسخ معارف رضوی در حوزه مسائل اعتقادی، شرعی، تربیتی، امام رضاشناسی، سبک زندگی رضوی، ولایت فقیه و مهدویت در این ایام در رواق های مبارک دارالاجابه، دارالحجه و امام خمینی(ره)، مدرسه پریزاد و صحن‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در ساعات مختلف شبانه روز میزبان عموم زائران این آستان مقدس است

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.