همزمان با دهه پر از خیر و برکت کرامت رضوی، بیش از ۴۰ برنامه‌ فرهنگی و مذهبی ویژه زائران و مجاوران در حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) برگزار می‌شود.

حرم حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) میزبان ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) در دهه کرامت رضوی پرداخت و گفت: برنامه‌های مختلف دهه کرامت رضوی در این بارگاه منور با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به ‌رسم اهل‌بیت(ع)» از ۱۲ تیرماه مصادف با شب ولادت کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) شروع می شود و تا ۲۳ تیر شامگاه ولادت ولی نعمتان حضرت رضا(ع) ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد جواد رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در سال جاری سعی کرده‌ایم که برنامه‌های دهه کرامت رضوی به صورت هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، عنوان کرد: امسال بیش از ۴۰ برنامه‌ فرهنگی مذهبی با محوریت برگزاری جشن‌های باشکوه رضوی، همایش‌ها و نشست‌های دینی و معرفتی، شب شعر، کرسی تلاوت‌های رضوی و... در حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) زمینه ساز برنامه های معرفتی خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین برنامه اجرایی این آستان مقدس در دهه کرامت رضوی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) است که چهارشنبه، ۱۲ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس و مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در سالروز خجسته میلاد کریمه اهل بیت(ع) برنامه‌های مختلفی در حرم مطهر حضرت ‌حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) تدارک دیده شده است، گفت: در قالب برنامه «اکرام رضوی» صبح میلاد حضرت معصومه(س) جمعی از بسیجیان دهستان منتظریه و روستاهای مجاور به صورت پیاده به حرم مطهر حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) مشرف می‌شوند و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان طبس، مزار مطهر شهدای میقات الرضا(ع) گلباران و عطرافشانی می‌شود.

رئوف سیدنژاد اجرای برنامه‌های «جشن آفتاب»، «نسیم ولایت» و «جلوه وصال» را از دیگر برنامه‌های اولین روز از دهه کرامت رضوی در حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری گفتمان‌های دینی و معرفتی «اسوه پاکدامنی»، «گوهر علم و عفاف»، «الگوهای مقاومت»، «در محضر امام» و «کوی محبت» از دیگر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) در طول دهه کرامت رضوی است که ویژه زائران و مجاوران با هدف ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه سبک زندگی رضوی با حضورکارشناسان دینی برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی با حضور قاریان برجسته استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس و قاریان اعزامی آستان قدس رضوی در طول دهه پر از خیر و برکت رضوی در حرم مطهر حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) و روستاهای موقوفه آستان قدس رضوی از جمله جمز، ملوند، عشق‌آباد و دیهوک از دیگر برنامه های این ایام نورانی خواهد بود.

رئوف سیدنژاد اجرای برنامه‌های «جلوه وصال»، «آفتاب هدایت» شامل برگزاری مراسم قرائت ادعیه کمیل و ندبه و اقامه نماز جمعه را از جمله برنامه‌های مذهبی حرم مطهر حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برشمرد که در دهه کرامت رضوی با حضور مداحان، قاریان و سخنرانان برجسته کشوری و استانی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه‌های «سفیران نور»، جشن‌های «مهر بیکران»، «زیر سایه خورشید»، «زوج‌های آسمانی» و «نسیم کرامت» از جمله برنامه‌های شب و روز میلاد خجسته امام رضا(ع) است که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.