با صدور کیفرخواست برای مامور بدرقه زندان و سه سرباز که مرتکب قتل یک زندانی فراری شده اند متهمان بزودی دردادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می شوند.

سربازان زندان، قاتلان زندانی شدند

به گزارش قدس آنلاین ، اوایل دی ماه سال قبل پلیس تهران اطلاع یافت یک زندانی در نزدیکی دادسرای شهرری کشته شده است. با حضور کارآگاهان دایره دهم پلیس آگاهی مرکز در محل حادثه مشخص شد قربانی «حمید» نام داشته است که به هنگام انتقال از دادسرای جنایی به زندان فشافویه از غفلت مأموران سود برده و اقدام به فرار کرده است و پس از دستگیری به دلیل ضرب و جرح، فوت کرده است .

یکی از شاهدان عینی به تیم جنایی گفت: مرد زندانی در حالی که دستبند به دست داشت به محض خروج از دادسرا از جلوی خودروی حامل زندانیان اقدام به فرار کرد که مأموران متوجه شدند و به تعقیبش پرداختند که نتیجه آن، دستگیری مجدد و مرگ او بود چون مأمورین پس از انتقال زندانی به داخل خودرو، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و حال زندانی  بد شد وکمی بعد فوت کرد.

بدین ترتیب عوامل قتل حمید که از مجرمان سابقه دار بود و آخرین بار به اتهام کلاهبرداری از شهروندان به شیوه ارسال پیامک و درخواست مبالغی از آنها برای تحویل جایزه، بازداشت شده بود، تحت بازجویی اولیه قرار گرفتند.

یکی از سربازان وظیفه درباره حادثه گفت: روز حادثه تعدادی از زندانیان را از زندان فشافویه سوار خودرو حمل زندانیان و برای بازجویی به دادسرا منتقل کردیم. پس از پایان بازجویی من پابندهای زندانیان را باز کردم تا راحتتر سوار خودروی حمل زندان شوند. در حالی که من و ۲ سرباز دیگر و مأمور زندان سرگرم سوار کردن دیگر زندانیان بودیم، مقتول از فرصت استفاده و به صورت مخفیانه فرار کرد. وقتی فهمیدیم، به تعقیب او پرداختیم که موفق شدیم با کمک مردم او را دستگیر کنیم. من و ۲ سرباز همراهم زندانی را به داخل خودروی حمل زندانیان بردیم که او به ما فحاشی کرد و ما هم عصبانی شدیم و کتکش زدیم که ناگهان حالش بد شد که پس از انتقال به بیمارستان متأسفانه فوت کرد.البته ما اصلاً قصد قتلش را نداشتیم فقط می‌خواستیم متنبهش کنیم که این اتفاق افتاد.

دوسرباز دیگر هم با اعتراف به جرمشان حرفهای مشابهی زدند اما مأمور بدرقه زندانی در بازجویی‌ها اتهام قتل را نپذیرفت و گفت: من هیچ نقشی در قتل نداشتم. در واقع وقتی زندانی را دستگیر کردیم، سربازها او را به داخل خودرو بردند و من بیرون خودرو بودم که متوجه شدم آنها با هم درگیر شده‌اند که نتیجه‌اش مرگ زندانی فراری بوده است.

بدین ترتیب با تکمیل تحقیقات اولیه از سوی دادسرای جنایی برای سربازان به اتهام مشارکت در قتل وبرای مأمور بدرقه زندان به اتهام معاونت در قتل، کیفرخواست صادر شده است. بر این اساس متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گل افشان ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    با سلام اینطور سربازها باید بدانند چه کاری کنند که در اینطور مواقع به چنین مشکلات حادی برخورد نمودند دچار مشکلی نشوند، نمی شود به اینها گفت قاتل، درگیری در چنین موقعیتی ممکن است ولی مهارتهائی می خواهد که چنین وضعیتی پیش نیاید.