اتحادیه اروپا در واکنش به عبور ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم از ایران خواسته است «توافق هسته‌ای را تضعیف نکند.»

واکنش اتحادیه اروپا و آلمان به افزایش ذخائر اورانیوم ایران

قدس آنلاین: اتحادیه اروپا دوشنبه به عبور ذخائر اورانیوم ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم واکنش نشان داد و از ایران خواست توافق هسته‌ای را تضعیف نکند.  

اتحادیه اروپا از ایران خواسته این تصمیم را به عقب برگرداند و از انجام گام‌های بیشتری که به «تضعیف توافق هسته‌ای» منجر می‌شود خودداری کند. در این بیانیه آمده است: «از ایران می‌خواهیم این گام را به عقب برگرداند و از اقدامات دیگری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند خودداری کند.»

یک منبع در وزارت خارجه آلمان هم در اظهاراتی مشابه از ایران خواسته است توافق هسته‌ای را «تضعیف نکند.»

کشورهای اروپایی علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با اقدام دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای با ایران با ادعاهای این کشور علیه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران همنوا شده‌اند.

در واکنش به اهمال کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان،  شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.