البرز- وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور با کمبود فضاهای فرهنگی وهنری روبرو است از احداث پردیس سینمایی در شهرهای فاقد سالن سینما خبرداد.

کشور با کمبود فضاهای فرهنگی هنری روبرو است

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی عصر دوشنبه در همایش معاونان عمرانی استانداری های کشور در البرز اظهار کرد: احداث پردیس های سینمایی در شهرهای فاقد سینما در قالب امضاء یک تفاهم نامه مشترک میان شهرداری ها، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور معاون وزیر کشور و رییس سازمان سینمای ایران اجرایی خواهد شد.

وی افزود: یکی از راه های برون رفت از خطر آسیب های ناشی از توسعه شهرنشینی، تعریف شهر به عنوان یک زیست بوم است چراکه شهرها به محلی برای خواب و کار تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار شهر کشور از داشتن سینما بی بهره هستند گفت: طی بررسی های صورت گرفته شهرهای مختلف کشور با مشکل جدی کمبود فضاهای فرهنگی و هنری مواجه هستند  ودر این راستا باید معاونان عمرانی استانداری های سراسر کشور در اجرای پروژه ها این امکانات را مدنظر قرار دهند.

این مسئول درادامه گفت: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت های فرسوده و حاشیه شهرها ساکن هستند و در این راستا باید از طرح ها و تسهیلات بازآفرینی شهری که دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای بر روی آن دارد به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

صالحی در پایان گفت: جامعه البرز نیز با رشد سریع مهاجرت آثار جدیدی را از هویت ملی در خود دارد و اقدامات خوبی در جهت توسعه و عمران آن به خصوص حوزه فرهنگ وهنر در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.