پرده تاریخی روقبری متبرک حضرت معصومه (س) و عکس‌های تاریخی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در دوره قاجار، هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران به نمایش اختصاصی درمی‌آید.

نمایش عکس‌های قاجاری حرم حضرت معصومه (س) در خانه تاریخی ملک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی، یازدهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم به مناسبت دهه کرامت در کتابخانه و موزه ملی ملک، با برگزاری آیین گرامی‌داشت ولادت فرخنده حضرت فاطمه معصومه (س) در خانه تاریخی ملک (مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک) در روز پنج‌شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ گشایش می‌یابد. نمایش اختصاصی پرده تاریخی روقبری متبرک حضرت معصومه (س) و نمایشگاه عکس‌های تاریخی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در دوره قاجار با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، بخشی از برنامه‌های فرهنگی این آیین گرامی‌داشت خواهد بود. یازدهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم که به مناسبت دهه کرامت در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزار می‌شود، اینگونه گشایش خواهد یافت و کتابخانه و موزه ملی ملک در این دهه با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و تخصصی در گستره فرهنگ رضوی و زمینه‌های تخصصی موزه‌داری و کتابداری از دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی میزبانی خواهد کرد. سخنرانی، منقبت‌خوانی و بازدید از بخش‌های گوناگون خانه تاریخی ملک، از دیگر برنامه‌های این آیین گرامی‌داشت خواهد بود. خانه تاریخی ملک، مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک، در بازار بین‌الحرمین تهران جای دارد. گنجینه بزرگ نسخه‌های خطی و آثار تاریخیِ به یادگارمانده از حاج حسین آقا ملک، تا سال ۱۳۷۵ خورشیدی در این خانه زیبای تاریخی بود و از این سال به ساختمان نوبنیاد کنونی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جابه‌جا شد. حاج حسین آقا ملک آن خانه تاریخی را در قلب بازار تهران به سال ۱۳۱۶ خورشیدی به همراه گنجینه‌اش بر آستان قدس رضوی وقف کرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در خانه تاریخی ملک نشانی «تهران، خیابان ۱۵ خرداد (بازار بزرگ تهران)، پله نوروزخان، بازار بین‌الحرمین» در روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ فرامی‌خواند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.