مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به تامین اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی از سوی شورای شهر مشهد برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس این استان، گفت: با این اعتبارات پروژه به اتمام نمی‌رسد، اما حرکت رو به جلو دارد.

آخرین جزئیات از پیشرفت پروژه باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در مراسم شروع مجدد عملیات احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در محل مرکز فرهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، گفت: به دنبال یک فرصت بودیم که این مکان با حضور یک شهید شروع مجدد خود را رقم بزند که خوشبختانه این مهم صورت گرفت و امروز مهمان شهید گمنام هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی متذکر شد: این استان با وجود خیل عظیم رزمندگان دفاع مقدس و ویژگی‌های خاص خودش در طول اعصار، حقش این بوده که خیلی زودتر از اینها شاهد افتتاح و ایجاد موزه دفاع مقدس شود، اما دلایل و موانعی وجود داشت که این کار به تاخیر افتاد.

وی تصریح کرد: موزه دفاع مقدس در استان‌های کوچک‌تر از خراسان رضوی موزه‌ دفاع دایر است و خانواده‌های شهدا در واقع پاتوق دارند، اما ما این تاخیر را داشتیم و باید زودتر جبران کنیم.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در بیشتر استان‌های کشور، اظهار کرد:  در حال حاضر در ۱۷ استان ساختمان فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس ساخته شده، همچنین، این نوع از باغ موزه‌ها در بیش از ۱۴ استان فعال شده و مردم در حال بازدید از آنها هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: در شرایط امروز که تهدیدها و عربده‌های دشمنان وجود دارد، مقام معظم رهبری باز هم راهبرد اصلی جمهوری اسلامی را مقاومت می‌دانند، مقاومت جانمایه پیروزی‌هایمان است و این مرکز می‌خواهد پرچم مقاومت را ثابت و برافراشته نگه دارد.

وی تاکید کرد: کلمه مهم دفاع مقدس، مقاومت، ایستادگی و کم نیاوردن است، همان کاری که شهدای ما در دوران دفاع مقدس انجام دادند.

سردار یوسفعلی‌زاده با تقدیر از فعالیت‌های سردار نجاتی در خصوص پروژه موزه دفاع مقدس، گفت: این بنا ۳ هزار متر مربع است و تاکنون حدود ۸ میلیارد تومان صرف میزان پیشرفت این بنا شده که نزدیک به ۳.۵ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: در این مرحله حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل سه پروژه، پژوهشکده، موزه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی با حمایت شورای شهر تامین اعتبار شده است.

وی زمان اتمام پروژه‌های مذکور را خرداد و شهریور ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد و افزود: طبق توافقی که با پیمانکار صورت گرفته ساخت موزه دفاع مقدس با ۶ هزار متر بنا تا سال یک هزار و ۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

سردار یوسفعلی‌زاده متذکر شد: این پروژه‌ها با هدف فرهنگ‌سازی دربوستان کوهسنگی احداث می‌شوند و ما بنا داریم استفاده‌کنندگان از این بوستان را همیشه در این مجموعه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از امروز علاوه بر پیگیری‌ها درخصوص اجرای پروژه‌های مذکور، دو اقدام دیگر همزمان در خصوص موزه دفاع مقدس و در ارتباط با محتوای موزه نیز پیگیری می‌شود و در این راستا از افرادی که در زمینه محتوای موزه و موزه‌آرایی تجربه دارند، استفاده می‌کنیم.

هدیه باغ موزه دفاع مقدس به شهروندان ارائه فرهنگ شهدا و ایثارگران است

در ادامه این مراسم  شهردار مشهد  نیز با بیان اینکه کار اجرایی در دوره حاضر کار سختی است، یعنی اموری که باید به صورت طبیعی در یک فرآیند طبیعی انجام شود بسیار دشوار شده است، گفت: امیدوارم، پیمانکار در زمان تعیین شده پروژه‌های مذکور را تکمیل کند.

محمدرضا کلائی تاکید کرد: دلیل این موضوع که مقام معظم رهبری همیشه بر متغیرهایی مانند اشتغال و رسیدگی به گروه‌های کم برخوردار تاکید دارند، وجود کاستی‌هایی بوده که بخشی از آن به دلیل فشارهای خارجی و بخشی به دلیل ناتوانی خود ما ایجاد شده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه در این موزه قرار است کار فرهنگی صورت پذیرد، افزود: جدا از برپایی این بناها به قصد بهره‌برداری مردم، ما مسؤولان نیز باید پیام شهدا را درک کنیم  و آن پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل فشارهای بیرونی و درونی است.

کلائی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در عرصه عمل به مردم نشان دهیم.

وی با بیان اینکه پیام گام دوم انقلاب همان پیام علی بن ابی طالب در جنگ جمل است، اضافه کرد: امام علی (ع) به فرزندشان فرمودند، اگر کوه‌ها فرو ریختند تو استوار باش و در برابر ظلم مقاومت‌ کن، بدان پیروزی از آن ما است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.