سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز تأسف از اقدام برجامی اخیر ایران، با صدور بیانیه ای تصریح کرد که فشارهای حداکثری آمریکا، علت ریشه‌ای تنش‌ها است.

واکنش چین به اقدام برجامی ایران: فشارهای آمریکا به تنش دامن می‌زند
به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که اقدام اخیر برجامی ایران نتیجه فشار حداکثری وارده به این کشور بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در خصوص عبور ذخایر اورانیوم غنی شده 3.67 درصد ایران از سقف 300 کیلوگرمی ابراز تأسف کرد و ادامه داد که «فشار حداکثری آمریکا، دلیل ریشه‌ای» تنش‌ها است.

وی افزود: «ما از تمامی طرفین ‌می‌خواهیم که به این قضیه نگاه بلندمدت داشته باشند و خویشتنداری در پیش بگیرند و با یکدیگر به برجام پایبند باقی بمانند تا در این اوضاع پرتنش، تنش‌های بیشتر به وجود نیاید».

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد بخشی از تعهدات خود در برجام را معلق می‌کند.

عدم پایبندی به سقف ۳۰۰ کیلوگرمی اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد یکی از این تصمیمات بود، که روز گذشته رسما عملی شد. ایران ۶۰ روز به طرف‌های باقی‌مانده در برجام فرصت داده تا به نحوی آثار ناشی از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را جبران کنند، در غیراینصورت تهران گام‌های تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به برجام برخواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.