مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس گفت: ۳۵ کیلومتر از خط ۷۰ کیلومتری انتقال آب سد دوستی به این شهر عملیاتی شده است.

۳۵ کیلومتر از خط انتقال آب سد دوستی به سرخس اجرا شده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر پوروحدتی افزود: این خط از سرخس به سوی سد دوستی در حال اجراست و آبفای سرخس در صدد است قبل از تکمیل پروژه، از خط موجود برای انتقال آب چاه های حفر شده به شهر سرخس استفاده کند که نقش مهمی در ارتقای کیفیت آب شرب ۱۴ هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر دارد.

وی اظهار داشت: برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی و حرکت جبهه آب شور به سوی سرخس مهمترین عامل کاهش کیفیت آب این شهر است، از این رو طرح های میان مدت و بلند مدت افزایش کیفیت آب شرب سرخس در دست اجراست.

وی گفت: پارسال در اجرای طرح میان مدت افزایش کیفیت آب شرب سرخس نسبت به حفر یک حلقه چاه و اختلاط آن با چاه های موجود اقدام شد.

پوروحدتی افزود: همچنین یک حلقه چاه دیگر نیز حفر و در سال جاری وارد مدار بهره برداری می شود و ۲ حلقه چاه هم تا سال ۹۹ وارد مدار خواهد شد که با بهره برداری کامل از این تعداد چاه در مجموع ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب با کیفیت مطلوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اختلاف سطح نیز از مشکلات توزیع آب در شهر سرخس است که برای رفع این مشکل، آب استحصال شده از پنج حلقه چاه موجود پس از انتقال به مخازن ذخیره و پمپاژ، به منبع هوایی به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب وارد شبکه توزیع ۱۳۶ کیلومتری شهر سرخس می شود.

وی گفت: پروژه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در بافت قدیمی این شهر به طول چهار و نیم کیلومتر و تعویض ۳۱ عدد از شیر آلات اصلی و فرسوده شبکه توزیع شهر سرخس نیز از دیگر پروژه های در دست اجراست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.