ظهور محصولات انقلابی Xiaomi در زمان سلطه سامسونگ ، برای این شرکت تقریباً ویرانگر بوده است، سامسونگ پس از رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند حالا کار سختی در زمینه تلویزیون در مقابل  Xiaomi خواهد داشت.

بررسی تلویزیون هوشمند 43 اینچی سامسونگ NU6100 +عکس

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سال گذشته Xiaomi به عنوان پیشگام در شکوفایی فضای تلویزیون‌های هوشمند ظاهر شد اما سامسونگ در حال حاضر برای پاسخگویی آماده است و در سال جاری با محصولات جدید برای افزایش رقابت پا به میدان گذاشته است.

یکی از این ها آخرین سری از تلویزیون Super 6 NU6100 از ویژگی 4K تلویزیون‌های هوشمند است، قیمت آنها از 39.999 یورو شروع می‌شود و بسیار کمتر از قیمتی است که معمولاً سامسونگ برای تلویزیون‌های 4K تعیین می‌کند و هدف از این قیمت گذاری، ایجاد فضای رقابتی است.

سامسونگ با یک مدل 43 اینچی وارد بازار شده است، حال باید تصمیم بگیرید که آیا با توجه به امکانات تلویزیون هوشمند سامسونگ Xiaomi's Mi TV را انتخاب کنید یا محصول این غول کره‌ای را؟!

صفحه نمایش و طراحی

مهمترین مشخصه سامسونگ NU6100 این است که صفحه نمایش آن 43 اینچی است که تقریباً به حالت edge  مانند گوشی‌های هوشمند این شرکت است، هنگامی که درحال تماشای یک فیلم و یا صحنه‌ای تاریک باشید، لبه‌های این صفحه نمایش خود را با آن برای سازگاری با چشم بیننده هماهنگ می‌کند، تلویزیون به طور گسترده‌ای از پلاستیک ساخته شده است، عقب آن انحنایی به اندازه کافی نازک دارد و می‌توانید به راحتی آن را روی دیوار نصب کنید، در حالی که این دستگاه به اندازه دستگاه‌های گران قیمت سامسونگ یا گران قیمت‌ترین تلویزیون‌های ژیائومی مجهز نیست، اما بدون شک می‌تواند با نزدیکترین رقبای خود مانند  Mi-TV 4X Pro و Mi-TV 4 Pro رقابت کند.

با این وجود، هنگامی که صفحه نمایش خیره کننده تلویزیون 4K را روشن می‌کنید چیزی که نظرتان را جلب می‌کند، این است که با داشتن قیمتی مناسب، سامسونگ با یک پنل LED VA همراه شده است که در شرایط نامناسب، به سطوح کنتراست دقیق و عمق تصویر بالا می‌پردازد و تصاویر شارپی را ارائه می‌دهد، بنابراین هنگام تماشای محتوای با کیفیت بالا، شما با رنگ سیاه عمیق و با کیفیتی روبه‌رو خواهید شد که معمولاً در تلویزیون‌های اقتصادی یافت نمی‌شود. بیشتر تلویزیون‌های دیگر در محدوده قیمت هنگامی که ویدئو در شب یا هر سناریوی کم نور تنظیم می‌شود، یک رنگ صورتی را نشان می‌دهند.

علاوه بر این، صفحه نمایش در گوشه‌ها یکنواخت و تیز است، بر خلاف نرم افزار Mi TV 4X Pro، رنگ‌ها در سامسونگ بسیار غلیظند و می‌توانید از طریق تنظیمات، آنها را تعدیل کنید. Xiaomi نیز فاقد خروجی متعادل رنگ سامسونگ است، کیفیت صفحه نمایش NU6100 سامسونگ مانند تلویزیون‌های سطح بالا نیست اما در این محدوده رنج قیمتی شما را حتماً راضی خواهد کرد.

علاوه بر این، سامسونگ NU6100 از HDR 10 پشتیبانی می‌کند، چه شما یک فیلم را از یک درایو خارجی بارگذاری کنید و چه در برنامه‌های آنلاین تماشا کنید؛ البته سرعت 60Hz، در هر حرکت تیز در کلیپ‌های معمولی و یا بازی‌های ویدئویی به چشم نمی‌آید.

بلندگوها

بلندگوی های 20W ساخته شده در این تلویزیون هوشمند نیز بسیار عالی هستند. آنها با صدای بلند، عمل می‌کنند و می‌توانند سطوح بالاتری از سه برابر و همچنین باس را حتی در سطوح حجم بالا پخش کنند. پشت منحنی تلویزیون اجازه می‌دهد تا تلویزیون به پمپ کردن صدا به طور مساوی در اتاق بپردازد، سازگاری Dolby Digital Plus موجود است و می‌توانید از آن در تعدادی از سیستم عامل هایی مانند Prime Video و ... استفاده کنید.

نرم افزار

دیگر نکات برجسته سامسونگ NU6100 در نرم افزار آن قرار دارد، بر خلاف اکثر تلویزیون هایی که در بازار پیدا می کنید، تلویزیون های سامسونگ سیستم عامل داخلی خود را در نرم افزار Tizen، اجرا می‌کنند. این نشانه‌ها از Android به صفر می‌رسد و از این رو برنامه‌های زیادی در فروشگاه Play Store وجود ندارند.

اما اکثر کاربران نیازی به آن ندارند، زیرا سامسونگ توانسته است یکی از کاتالوگهای متنوع برنامه‌های شخص ثالث را ایجاد کند که تقریباً به هر سرویس لازم دسترسی دارید، از جمله برنامه های ویدئویی، Prime Video، ، Hotstar، JioCinema، Gaana و Apple TV، در آن موجود باشد. لازم به ذکر است که همه این ها به عنوان برنامه‌های بومی در دسترس هستند، از این رو دسترسی به وب را هم دارید.

رابط هوشمند سامسونگ، که همیشه یک دکمه در صفحه اصلی است، یکی از پاسخگوترین UI های تلویزیون است و امکان می‌دهد فوراً بین سرویس‌ها پرش کنید.

اما یک سری نقص‌ها هم هست و سامسونگ NU6100 هم استثنا نیست، برای شروع، Google Cast در اینجا غایب است، بنابراین نمی‌توانید از ویژگی‌های آن در این تلویزیون استفاده کنید.

از آنجا که این DLNA گواهی شده است، می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث را برای بازیابی تصاویر یا فیلم ها نصب کنید ، بنابراین در حال تماشای یک فیلم در گوشی خود، می توانید بدون هیچ گونه مشکلی آن را به تلویزیون بفرستید.

از سوی دیگر اگر یک گوشی سامسونگ داشته باشید، می‌توانید به راحتی روی صفحه نمایش خود برنامه‌ها را اجرا کنید و از ویژگی‌های بیشتر بین این دو دستگاه بهره‌مند شوید.

سامسونگ بلوتوث و ورودی صوتی را نیز کار گذاشته است اما نمی‌توانید، مانند آخرین تلویزیون های Xiaomi، رابط کاربری را از طریق صدای خود کنترل کنید.

 کنترل این تلویزیون نیز می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد، به این معنی که دکمه‌ها سفتند و برای تایپ کردن و یا حرکت در رابط کاربری آن مناسب نیستند.

خوشبختانه می‌توانید تلویزیون را با استفاده از برنامه SmartThings به کار بیاندازید، اما در اینجا نیز، نرم افزار سامسونگ به طور مرتب خطاهای اتصال و احراز هویت را به کاربر می‌دهد! سامسونگ با این حال، برنامه نسل هشتم SmartThings را حفظ کرده است که کاملاً کارآمد است ، البته بدون چند ویژگی مانند پد لمسی مجازی.

در تلویزیون های سامسونگ هم ادغام کابل و خدمات هوشمند وجود ندارد. اما Xiaomi برعکس، یک جستجوی جهانی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد همه چیز را از یک مکان خاص جست وجو کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های Xiaomi شامل مواردی کاربردی است، به عنوان مثال، زمانی که یک بازی کریکت در Hotstar را در یک TV Mi می بینید، می توانید یک دکمه برای کشیدن کارت امتیازی فشار دهید، این ویژگی هنوز برای سامسونگ NU6100 راه اندازی نشده است.

مشخصات فنی

سامسونگ مشخصات را دقیقا منتشر نکرده است، اما از صفحه آمازون تلویزیون، متوجه شدیم که توسط یک پردازنده گرافیکی Mali-G51، پردازنده چهار هسته‌ای و 1.5 گیگابایت RAM ساخته شده است، سامسونگ زمانی که اطلاعات بیشتری ارائه دهد به اطلاع شما می‌رسانیم.

علاوه بر این، سامسونگ NU6100 در انتخاب پورت ها بد کار نکرده است، این تلویزیون دارای دو نوع HDMI، یک USB-A و یک ورودی اترنت است، Mi TV 4X Pro ، دارای دو پورت USB و سه پورت HDMI است.

نتیجه گیری

سامسونگ NU6100 یک تلویزیون هوشمند با قیمت مناسب است، کیفیت صفحه نمایش در محدوده بی سابقه‌ای است و می‌توانید کیفیت 4K و همچنین HDR  را با پشتیبانی از تمام سیستم عامل های پیشرو داشته باشید و یکی از راحت ترین رابط کاربری‌ها را در بازار دارد.

اما به طور کلی، Mi TV 4X Pro هنوز هم به عنوان یک معامله بهتر تقریباً برای بیشتر مردم خواهد بود، با همان قیمت، صفحه نمایش بزرگتر 55 اینچی، سیستم عامل مبتنی بر Android را ارائه می‌دهد و  عملکرد بهتری در RAM و ذخیره سازی بیشتر دارد اما اگر کیفیت صفحه نمایش برای شما مهم تر است سامسونگ کیفیت بهتری را به شما می‌دهد.

مزایا :                                                                                                                   معایب:                            

بهترین نمایشگر در کلاس خودش                                                                         ورودی صوتی وجود ندارد

بلندگوهای جفت با کیفیت                                                                                    کنترل قدیمی و کم کیفیت

UI پاسخگو و راحت                                                                                             هیچ آلبوم جایگزین Google Cast وجود ندارد

پشتیبانی از خدمات برتر                                                                                      هیچ ویژگی مانند پچوال وجود ندارد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.