قزوین_ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: این استان دارای رتبه های برتر در برخی از واحدهای صنعتی است.

قزوین دارای رتبه های برتر در برخی از واحدهای صنعتی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعیدنبیل  در نشست خبری با جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین اظهار داشت: در استان،سه هزار و ۹۹۹ پروانه بهره برداری معتبر  و ۱۶۲هزارظرفیت اشتغال  وجود دارد که این تعداد پروانه موجود ۱۶۲ هزار ظرفیت اشتغال در استان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه ۱۰ محصول عمده در استان قزوین از انواع تولیدات شیشه، لوله و اتصالات، ظروف چینی، پروفیل، قطعات خودرو، چرخ خیاطی، شوینده و سی دی و دی وی دی در استان تولید می‌شود افزود: یک هزار و ۵۶۶ طرح صنعتی در استان قزوین در حال اجرا است که اشتغال ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان قزوین را ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح های مهم صنعتی در استان شامل ۱۱ طرح صنعتی ویژه است و صنایع مس طارم، معدن چیزه با رشد فیزیکی ۹۸درصد با ۱۰هزار تن در سال تولید و ایجاد اشتغال ۴۵۰ هزار در منطقه از جمله آن است.

نبیل مطرح کرد: طرح بزرگ بعدی استان قزوین طرح تولید ورق آلومینیوم با اشتغال بالای ۱۵۰ نفر است که با پیشرفت فیزیکی بالا در حال اجراست.

وی اضافه کرد: طرح پیشروایان ادنیه در تاکستان،طرح توسعه یونیلیور، یاس دارو با تولید داروهای گیاهی، شرکت خوشگوار از جمله طرح های پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۱۲ ماه سال گذشته ۶۰۵ هزار تن صادرات از استان قزوین به ارزش با سهم ۱ و ۴ دهم درصد بوده است که به نسبت سال گذشته ۱۲ درصد با ارزش دلار و ۲۶ درصد با محاسبه وزن افزایش داشته است.

نبیل مطرح کرد: استان قزوین ظرفیت های خوبی را در حوزه های مختلف شامل می شود و در بخش صادرات مجموعه توانمندی هایی از جمله دارای رتبه نخست تولیدموادشوینده در کشور، رتبه برتر در شیشه های شربت دارویی و تولید چرخ خیاطی و عمده ترین صادرکننده شیرخشک هستیم.

وی گفت: ۳۷ سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین وجود دارد و ۶۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی این واحدهای صنعتی در استان قزوین بوده است و کشورهای افغانستان، آلمان، کره شمالی، سنگاپور، ایتالیا، ترکیه، اتریش، امارات، سوئد، یونان، دانمارک و هلند سرمایه گذاری در استان داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.