رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمرگفت: در سال ۹۸ و در راستای تحقق شعار رونق تولید ، تاکنون ۱۳وقف به ارزش ۱۷میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وقف قرآنی باید در اولویت واقفان قرار بگیرد/ واقفان در راستای تحقق رونق تولید وقف کنند

 حجت الاسلام حسین نیساری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شهرستان کاشمر دارای هزار و دویست و نود موقوفه است .
 وی تصریح کرد: قدیمی ترین موقوفه که البته بزرگترین موقوفه این شهرستان نیز است مربوط به ۴۹۶ سال قبل و در سال ۹۰۲هجری شمسی توسط ابن علی کاسفی صورت گرفته است و  حدود نصف شهر کاشمر مشمول همین موقوفه است که در آمد این موقوفه وقف امامزاده سید حمزه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر افزود: در سال ۹۷ در شهرستان کاشمر۱۷ وقف به ثبت رسید که از حد تعیین شده که ۱۲ وقف است نیز بیشتر می باشد و با توجه به اطلاع رسانی هایی که صورت گرفت در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز ۱۳ وقف به ارزش یک میلیارد و ششصد و هفتاد و پنج میلیون تومان  در این شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.
 حجت الاسلام نیساری بیان داشت:  بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و شعار رونق تولید در سال جاری،یکی از اولویت هایی که در حوزه وقف دنبال می کنیم ایجاد وقف بر اساس نیازهای روزجامعه  است و در این باره جلسات متعددی با روحانیون و مبلغین شهرستان برگزار کرده ایم تا نسبت به آگاهی سازی مردم در این زمینه تلاش کنند .
وی ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی امسال ، اولین وقف علم و فناوری در این شهرستان به ثبت رسید و خانم مرضیه رستمی یک قطعه زمین به مساحت ۷۰۰متر مربع را در بلوار دانشگاه ازاد کاشمر وقف در زمینه توسعه علم و فناوری کردند،همچنین محمد اکبری واقف خیر اندیش دیگری نیز نیم هکتار زمین کشاورزی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وقف کردند.
حجت الاسلام نیساری با بیان اینکه همچنین به دنبال این هستیم که واقفان را به سمت وقف در حوزه محیط زیست ترغیب کنیم، بیان داشت:  اگرچه یکی از مواردی که در حوزه وقف مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است وقف قرآنی می باشد که باید به این زمینه از وقف نیز رسیدگی صورت بگیرد اما سال گذشته در شهرستان کاشمر ۴ وقف قرآنی به ثبت رسید و امسال نیز ۳ مورد وقف در این زمینه به ثبت رسیده است. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمرهمچنین بیان داشت: افرادی که از پرداخت اجاره موقوفه خودداری می کنند به لحاظ موازین شرعی و قانونی مسئول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.