استاندار خوزستان با عنوان اینکه خیلی سریع باید دستگاه متولی کانال اصلی ریزگرد مشخص شود، گفت: با احقاق حق آبه تالاب ها مجبور به عملیات ضربتی در بحران نمی شویم.

 دستگاه متولی کانال اصلی مبارزه با ریزگرد مشخص شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر سه شنبه ۱۱ تیر ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با ریزگرد ها که با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست کشور و طهماسبی رییس ستاد ملی مقابله با ریزگرد کشور و مسئولین استانی برگزار شد، با تشریح شرایط بحرانی ریزگردهای خوزستان در سال ۹۵،با اشاره به اینکه شدت گردو غبار تا جایی پیش رفت که آسیب به تاسیسات برقی رسیده و بحران فراگیر شد و مجبور شدیم یک سری اقدامات ضربتی برای کنترل شرایط انجام دهیم.
شریعتی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات مراتع و جنگل های کشور ظرف چند سال اخیر مطالعات گسترده ای انجام داده و قول دادند ظرف یکماه اخیر نتایج را اعلام کنند؛ اذعان کرد: با واگذاری مدیریت و سیاست گذاری ریزگرد ها به سازمان محیط زیست کشور هیچ اعتباری بدون مطالعه علمی تخصیص نمی یابد.
وی افزود: منتظریم پس از ارائه مطالعات و تکمیل راهکارها اعتبار لازم را دریافت کنیم و ادامه داد: پیشتر با اعتبار قابل ملاحظه دولت، سیستم برق استان بازسازی و به پایداری رسید.
استاندار از بیش از ۷۵ درصد سبزینگی در کانون های ریزگرد خبر داد که باید حفاظت شود و بیان کرد: طرحی برای شورورزی شرکت توسعه نیشکر در کانون شماره ۱ ریزگرد داریم که بر اساس آن از محل مدیریت ساقه های نیشکر به سمت کشت های مقاوم برویم.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای تعمیر و تکمیل و احداث کانال های سیلاب بر نیاز به تامین اعتبار داریم، اذعان کرد: پیش بینی شده است که سال پیش رو سال پر بارشی باشد و اگر این کانال ها ساماندهی شوند به کانال های ریزگرد منتهی شده و در مواقع سیلاب بخشی از آن را منتقل میکنند و در مواقع خشکسالی میتوانند آب را به کانون های ریزگرد منتقل کرده و موجب رطوبت و سبزینگی خاک شوند.
وی با عنوان اینکه خیلی سریع باید دستگاه متولی کانال اصلی ریزگرد مشخص شود با تاکید بر احقاق حق آبه تالاب ها، تاکید کرد: جهاد نصر برای ادامه کانال و احداث کانال های فرعی جهت رساندن آب به تالاب شریفیه، کم کاری نکند.
شریعتی از دیگر اقدامات دولت در خوزستان تجهیز کردن بیمارستانها، پایداری سیستم آب و فاضلاب، تجهیز سیستم هواشناسی و فرودگاه اهواز را برشمرد.
وی یکی از اقدامات مهم در فرودگاه اهواز نصب دو سیستم آی ال اس است که اگر انجام شود، فرودگاه اهواز با ۲ سیستم اولین فرودگاه کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.