روسای پلیس جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در ستاد ناجا، سند همکاری مشترک میان دو کشور را امضاء کردند.

امضای سند همکاری میان روسای پلیس ایران و ترکیه

قدس آنلاین: عصر امروز با حضور مدیر کل پلیس ملی ترکیه و هیئت همراه در ستاد ناجا، رؤسای پلیس دو کشور سند همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، عصر امروز "ژنرال جلال اوزنکایا" مدیر کل پلیس ملی ترکیه به اتفاق هیئت همراه با سردار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی و برخی از معاونان در ستاد فرماندهی ناجا دیدار و گفت و گو کردند.

سردار حسین اشتری در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به دعوت پلیس جمهوری اسلامی ایران از رئیس پلیس کشور دوست و برادر ترکیه و هیئت همراه، امروز میزبان "ژنرال جلال اوزنکایا" بودیم و در این نشست درباره موضوعاتی چون امنیت مرزها، استرداد مجرمان، مقابله با جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و ... گفت و گو کردیم.

وی با اشاره به همکاری مطلوب پلیس جمهوری اسلامی ایران و ترکیه ادامه داد: مقابله با فعالیت های گروهک های تروریستی و خرابکار نیز از محورهای این دیدار بود.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: انتقال دانش، اطلاعات و تبادل تجربیات نیز از محورهای نشست امروز بود و ان شاء الله شاهد تقویت همکاری های آتی دو کشور در حوزه پلیسی و انتظامی خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: همکاری میان پلیس دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به ارتقاء امنیت در هر دو کشور و منطقه منتج می شود و بر تقویت این همکاری های مشترک تأکید داریم.

سردار اشتری با اشاره به امضاء سند همکاری مشترک میان پلیس جمهوری اسلامی ایران و ترکیه ادامه داد: یکی از محورهای گفت و گو در این نشست، "استرداد مجرمان" بود.  بنده به صورت ویژه بر این مهم تأکید دارم افرادی که از مردم کلاهبرداری مالی کرده و به کشور ترکیه متواری شده اند شناسایی و به ایران بازگردانده شوند تا ما این مجرمان را به دستگاه قضا تحویل دهیم.

تشکیل کارگروه مشترک همکاری برای پیگیری امور

 "ژنرال جلال اوزنکایا" مدیرکل پلیس ملی ترکیه نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد امروز برای ارتقاء همکاری های مشترک میان دو کشور، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و برای تحقق این مهم سند همکاری مشترک پلیسی به امضاء رسید.

وی با اشاره به محورهای گفت و گو تأکید کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم از محورهای اصلی این نشست بود و البته درباره مبارزه با قاچاق انسان نیز گفت و گوهای مفصلی صورت گرفت. در هر حال باید بگویم برای حل مشکلات مشترک باید "همکاری های مشترک" را ارتقاء دهیم.

مدیر کل پلیس ملی ترکیه یادآور شد: در نوار مرزی مشترک میان دو کشور، تهدیداتی را شاهدیم که این تهدیدات ممکن است به امنیت دو کشور آسیب برساند بنابراین لازم است که به راهکارهای دقیقی بیاندیشیم.

این مقام عالی انتظامی در ترکیه تأکید کرد: معتقدم با تشریک مساعی و تبادل اطلاعات، دانش و تجربیات می توانیم برای مشکلات، راه حل های درست و عملیاتی بیابیم و بر تهدیدها فائق آییم.

ژنرال جلال اوزنکایا با اشاره به امضاء سند مشترک همکاری میان پلیس ایران و ترکیه خاطر نشان کرد: در راستای تحقق مفاد و محورهای این دیدار، تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری امور، یکی از برنامه های در دستور کار است و ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد نتایج همکاری ها خواهیم بود.

وی با اشاره به توانمندی های پلیس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: از نظر من امروز نشست مفیدی با فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران داشتیم و لازم می دانم در اینجا از فرمانده ناجا و سایر مسئولان پلیس ایران برای حضور در ترکیه دعوت کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.