مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از این به بعد تنها شرط انتقال پیکر شهدای گمنام به شهرستانهای متقاضی استان، ساخت یادمان در آنهاست.

شرط مهم انتقال پیکر شهدای گمنام به شهرستانها ساخت یادمان است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرتیب دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده در نشست مشترک ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس گناباد افزود: مناطق متقاضی انتقال و تشییع پیکر شهدای گمنام باید بعد از کسب موافقت، نخست نسبت به احداث یادمان برای شهدا اهتمام ورزند در غیر این صورت امکان تحقق این امر وجود ندارد.

وی ادامه داد: این برای ما قابل تحمل نیست که در برخی از مناطق استان خراسان رضوی با گذشت چند سال از خاکسپاری شهدای گمنام در آنها هیچ یادمانی برای این شهدا احداث نشده و تنها به سنگ مزاری برای شهیدان بسنده شده و از جمله این مناطق بخش کاخک گناباد است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: از مجموع بیش از ۳۰۰ شهید گمنام که تاکنون در ۹۵ نقطه استان خراسان رضوی خاکسپاری شدند، ۶۵ نقطه دارای یادمان و ۳۰ منطقه فاقد یادمان است.

یوسفعلی زاده افزود: ۸۰ مدل طرح برای یادمانهای شهدای گمنام توسط اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان با هزینه از ۵۰۰ میلیون ریال ت ا ۲۰ میلیارد ریال طراحی و تدوین شده است و شهرستانهای متقاضی می توانند از آنها استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ و رشادتهای دوران جنگ تحمیلی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد و گفت: در این دانشنامه سوابق رزمندگان و ایثارگران شهرستانهای مختلف جمع آوری می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیشتر جوانان رونالدو را به خوبی می‌شناسند ولی نسبت به شناخت سرداران شهید و رشادتهای آنها شناخت و درک کافی ندارند و باید با بهره گیری از ظرفیتهای بخشهای گوناگون و فضای مجازی و کتب این جانفشانی ها و اقدامات شاخص در دفاع از سرحدات میهن اسلامی برابر دشمن متجاوز بعثی به مردم و جوانان انتقال یابد و در حوزه نثر ادبی دفاع مقدس محدودیت وجود ندارد و هر منطقه می‌تواند با استفاده از ظرفیت نویسندگان در این زمینه اقدام کند.

یوسفعلی زاده بر اهتمام بیشتر مسئولان و دست اندرکاران مدیریت شهری استان برای تبلیغ محیط شهری متناسب با مضامین دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید راهبرد مقاومت منطبق با شاخصه‌های شهدا و ایثارگران در برابر ترفندهای دشمنان در جامعه و بین نسل جوان گسترش یابد و معرفی شود و نگذاریم فرهنگ سازش برابر دشمن جایگزین فرهنگ مقاومت شود.

وی فراخوان نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی از ۲۹ بهمن سال گذشته تا مردادماه امسال را یادآور شد و افزود: تاکنون ۱۱۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و آثار منتخب در آیین اصلی جشنواره که شهریورماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود به نمایش در می آیند.

او ادامه داد: شهرستانهای خراسان رضوی تا سال گذشته فاقد دفاتر فعال نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بودند و وظایف این بخش از طریق اداره کل مربوطه در مرکز استان پیگیری می شد ولی از اسفندماه پارسال دفاتر نمایندگی در همه شهرستانهای استان فعال و ۲۴ وظیفه برای آنها ترسیم شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.