خراسان شمالی-مسائل، مشکلات و برنامه های توسعه ای خراسان شمالی در دیدار دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی با رییس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه های توسعه‌ای خراسان شمالی  مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر شجاعی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به ارائه گزارشی از مصوبات قبلی دولت، طرحها و برنامه های آتی توسعه ای استان و نیز مسائل و مشکلات موجود و حمایت های مورد نیاز از سوی رییس جمهور و مجموعه دولت پرداخت.

استاندار خراسان شمالی در گزارش خود بر برچیده شدن تمامی بخاری نفتی در کلیه مدارس اشاره و اعلام کرد با اقدامات صورت گرفته تا پایان شهریور ماه روستای بی گاز در این استان وجود نخواهد داشت.

وی برخورداری استان از زیر ساختهای ارتباطی و ایجاد منطقه آزاد اقتصادی را از ضرورتهای استان خراسان شمالی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان دانست.

دکتر شجاعی برنامه ریزی برای برگزاری همایش توسعه اقتصادی ، تلاش برای توسعه ارتباطات بین المللی را از اهداف کوتاه مدت این راهکارها عنوان کرد و بر لحاظ مصوبات اقتصادی و عمرانی در سفر پیش روی رئیس جمهور به خراسان شمالی تاکید کرد.

دکتر روحانی نیز در این دیدار بر ایجاد هماهنگی بین استانهای همجوار در فعالیت های توسعه ای مشترک، تبادل تجاری بین استانی و ایجاد هم افزایی منطقه ای در مواردی از قبیل مدیریت استفاده از آب، برنامه های مشترک توسعه گردشگری و زنجیره ای کردن فعالیتهای توسعه ای و اقتصادی بین استانها تاکید کرد.

در ادامه جلسه با توجه به محرومیتها و برخی عقب ماندگی ها در مناطق مرزی ، رییس جمهور بر ایجاد برنامه های توسعه ای روستایی و افزایش درآمد مردم در مناطق مرزی و ایجاد سهولت در مبادلات مرزی تاکید و بر ضرورت معیشت مردم و نیز استفاده از ظرفیت های مرزی برای افزایش درآمد مرز نشینان اشاره و خواهان برنامه ریزی متکی بر مزیت های منطقه ای شد.

ضرورت تبادل فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و گسترش مبادلات مرزی از جمله دستوراتی بود که دکتر روحانی در این دیدارصادر نمود.

دکتر روحانی توجه به همزیستی مسالمت آمیز میان قومیت ها، ایجاد فضای آرام و همدلی، وحدت و همبستگی در این مناطق و تلاش برای برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس و ایجاد زمینه لازم و همه سلایق در انتخابات را مهم و ضروری دانست.

شایان ذکر است  ۱۲ مدیر ارشد استان پس از چندین نشست استانی ، مصوبات پیشنهادی خود را طی دو دیدار رسمی در نهاد ریاست جمهوری برای سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به خراسان شمالی مورد بررسی قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.