گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۳۲ پروژه حفاظت و مرمت در استان گیلان در حوزه میراث فرهنگی گیلان اجرا شده است.

اجرای ۳۲ پروژه حفاظت و مرمت در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی گیلان ، شهرود امیر انتخابی با اشاره به اجرای ۳۲ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گفت: بخش عمده ای از این پروژه ها، مربوط به مرمت بناهای تاریخی استان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند و بخش دیگری نیز مربوط به اجرای مطالعات باستان شناسی است.

وی افزود: از مهمترین پروژه های مرمتی استان می توان به مرمت عمارت ساسانی رضوانشهر، مرمت و ساماندهی حمام مریان تالش، مرمت خانه ابریشمی رشت، ساماندهی محوطه منار بازار صومعه سرا و . . . اشاره کرد.

امیرانتخابی اظهار کرد: از پروژه های باستان شناسی شاخص در حال اجرا در استان نیز می توان به کاوش محوطه شهران رودبار و گمانه زنی محوطه لگموج املش، نام برد.

وی گفت: خوشبختانه در حوزه میراث فرهنگی تمامی اعتبارات مربوط به سال مالی ۹۸-۹۷ در بخش ابلاغی و استانی جذب شده و کلیه قراردادهای مربوط به بناهای تاریخی نیز منعقد شده است.

امیر انتخابی خاطرنشان کرد: بودجه کلی فعالیت های حفاظتی - مرمتی اداره کل، در مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود پنج و نیم میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ پروژه مورد اشاره که به طور مستقیم توسط این اداره کل در حال انجام است، ۵ پروژه مرمتی شاخص نیز با مشارکت دستگاه های دولتی دارای مالکیت بناهای تاریخی در حال اجراست اظهار کرد: مرمت ساختمان فلاطوری لاهیجان با مشارکت استانداری گیلان،شهرداری لاهیجان و اداره کل جهاد کشاورزی استان و مرمت و ساماندهی بقعه آقا سید حسین لنگرود با مشارکت اداره کل اوقاف استان، از جمله این موارد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.