مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از علل کاهش عرضه سیب‌زمینی را می‌توان در حجم صادرات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت جستجو کرد اما قیمت سیب‌زمینی تا دو هفته دیگر تعدیل پیدا خواهد کرد.

قیمت سیب‌زمینی تا دو هفته آینده تعدیل می‌شود
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نیک‌پور در خصوص علت افزایش سیب‌زمینی اظهار کرد: از نظر تولید، سیب‌زمینی به دو شکل بهاره و زمستانه تولید و به بازار عرضه می‌گردد و تولید بهاره به گونه‌ای سازماندهی می‌شود که در بازه زمانی دی تا اردیبهشت ماه در بازار عرضه شود.
وی افزود: در عرضه سیب‌زمینی یک خلاء در بازه زمانی اواخر خرداد ماه تا اواسط تیرماه وجود دارد که سیب‌زمینی از مزرعه به بازار عرضه نمی‌شود، البته یکی دیگر از علل کاهش عرضه سیب‌زمینی را می‌توان در حجم صادرات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت جستجو کرد اما قیمت سیب‌زمینی تا دو هفته دیگر تعدیل می‌شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص نقش کارخانه‌های چیپس در افزایش قیمت سیب‌زمینی بیان کرد: کارخانه‌های چیپس دارای ظرفیت معینی برای انبارداری و نگهداری از سیب‌زمینی است و بعید می‌دانم این شرکت توان خرید بیش از ظرفیت خود را داشته باشد زیرا سیب‌زمینی همچون گندم و جو امکان نگهداری در فضای باز را ندارد و نگهداری آن بر حسب ظرفیت سردخانه‌های آن است.
نیک‌پور در رابطه با میزان سطح زیر کشت سیب‌زمینی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود پنج هزار و ۱۰۰ هکتار برآورد ما برای کشت سیب‌زمینی است، همچنین زمان برداشت سیب‌زمینی در خراسان، مهر ماه هرسال است و در شهرستان‌های تربت حیدریه، جلگه‌رخ، فریمان، قوچان، چناران، مشهد و بخش‌هایی از نیشابور کشت می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.