چهارمین دور نشست همکاریهای اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات افغانستان امروز ۱۲ تیر ماه با حضور معاون استاندار خراسان رضوی و مقامات محلی افغانستان در شهر هرات آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس گروه نمایندگی خراسان رضوی در نشست هرات، رویکرد جدید خراسان رضوی را توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اعلام و بیان کرد: حضور هیأتی از این استان در افغانستان برای تمهید تسهیلات و ارائه خدمات بیشتر در مبادلات مرزی بین دو کشور صورت گرفته است.

علی رسولیان افزود: تأمین انرژی مطمئن برای افغانستان و کمک به صنعتی شدن هرات از دیگر اهداف نشست مشترک است. برای توسعه مراودات باید تلاش بیشتری از سوی دو طرف شامل خراسان رضوی و ولایت هرات صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس دیروز پس از ورود به هرات با استقبال معاون اقتصادی ولایت هرات، طی نشست مشترک مرزی در گمرک اسلام قلعه با طرف افغانستانی موضوعات و مشکلات بین دو استان بررسی شدند. دو طرف پس از مذاکرات اولیه، اماکن و مستحدثات گمرکی افغانستان را به منظور بررسی امکانات، توانمندیها، مشکلات و موانع موجود مورد بازدید قرار دادند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی به تلاش برای رفع موانع و همچنین ارائه تسهیلات بیشتر اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در منطقه مرزی با کمک افغانستان اشاره و بیان کرد: استاندار خراسان رضوی رویکرد جدی نسبت به اینگونه طرح‌ها در راستای اراده دو کشور برای توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی دارد لذا خراسان رضوی برای ارائه تمام راهکارهای لازم جهت تحقق این هدف آماده است.

وی گفت: پس از بازدید از اماکن تاریخی هرات، نشستی با بازرگانان و فعالان افغانستانی مرتبط با ایران برای توسعه روابط و ارائه کمک‌ها و حمایتهای بیشتر از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقا سطح تجارت اعلام برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.