کرمانشاه- فصل تابستان از راه رسیده است و درحالی‌که گرم شدن هوا و تعطیلی دانش آموزان بر رونق شهربازی‌های گوشه و کنار کشور افزوده است اما در شهر کرمانشاه این حال و هوای نشاط و بازی هنوز رنگ شادی به خود نگرفته است.

بازی در «شهربازی» کرمانشاه فعلاً تعطیل

قدس آنلاین-گروه استان ها: کودکان کرمانشاهی که سال‌هاست به همان شهربازی رنگ و رو پریده قدیمی و وسایل بازی کهنه عادت کرده بودند اما امسال از همان وسایل قدیمی هم محروم هستند.

شهربازی جنب پل ولایت که به همان شهربازی «لب آب » شهرت دارد و برخی ان را شهربازی فانفار هم یاد می‌کنند همه‌ساله حوالی عید نوروز و تابستان بازگشایی می‌شود و هنوز چند روزی از فعالیت آن نگذشته دوباره پلمپ می‌شود.

هرچند که در طی ۲۰ سال گذشته به‌جز فانفار، قطار، چند نوع تاب و صندلی پرنده وسیله جدیدی به آن اضافه نشده است اما بسیاری از بچه‌ها به همین وسایل قدیمی هم دل‌خوش بودند.

پیش‌ازاین  و درست دو سال پیش شهردار کرمانشاه قول داد تا ظرف مدت ۳ سال این مکان را به یک شهربازی مدرن و با امکانات روز تبدیل کند اما این اتفاق که نیفتاد هیچ بلکه تابستان امسال این شهربازی از طرف اداره استاندارد باهدف تأمین ایمنی کودکان و خانواده‌ها و جلوگیری از مخاطرات احتمالی پلمپ شد!

تعطیلی و پلمپ تنها شهربازی قدیم این شهر به دلیل استهلاک و غیراستاندارد بودن وسایل بازی که بیش از دو دهه در نشاط و شادمانی بچه‌ها و خانواده‌های آن‌ها با همین حد بضاعت شریک بود حالا موجب گلایه خانواده‌ها شده است و این سؤال را مطرح می‌کند که چرا از طرف مسئولان اقدامی برای بازگشایی آن نمی‌شود؟

شهرداری سرمایه‌گذاری کند

معین عاکفی یکی از شهروندان کرمانشاهی در این رابطه می‌گوید: شهر کرمانشاه به دلیل آثار باستانی منحصربه‌فرد ازجمله شهرهای توریستی و گردشگر پذیر است اما جای تعجب دارد که چرا از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری و هم‌چنین درآمدزایی توسط شهرداری استفاده نمی‌شود.

وی بابیان اینکه قریب به‌اتفاق شهربازی‌های کشور توسط شهرداری‌ها اداره می‌شود اظهار می‌کند: این پرسش باقی است که چرا شهرداری کرمانشاه برای این شهربازی اقدامی نمی‌کند و حتی اجازه داده است که اداره استاندارد آن را تعطیل کند؟

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فضاهای نشاط ‌آفرین و شادی‌بخش در شهرها در زمره وظایف شهرداری‌ها است ادامه می‌دهد: تعطیلی شهربازی راه‌حل این ماجرا نیست بلکه پاک کردن صورت‌مسئله است.

نوسازی شهربازی قدیمی

وعده نوسازی این شهربازی قدیم و نوستالژی جوانان کرمانشاهی ازجمله خبرهایی است که یک‌بار دیگر توسط رئیس سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه مهر تمدید بر روی آن خورد.

وحید شام بیاتی در این رابطه بیان کرد: با واگذاری این شهربازی به بخش خصوصی و انعقاد قرارداد مبنی بر نوسازی و بهسازی لذا شهربازی کرمانشاه وارد فاز جدیدی خواهد شد.

وی بابیان اینکه قرار است این شهربازی در قالب ۳ فاز نوسازی شود ابراز کرد: در همین راستا در طی سه مرحله افزون بر ۴۳ میلیارد تومان در این شهربازی توسط سرمایه‌گذار هزینه خواهد شد.

وی به شهروندان اطمینان خاطر داد طی سه سال آینده شاهد ارتقای ایمنی  و راه‌اندازی یک شهربازی نو با دستگاه‌های مدرن خواهند بود و نسبت به بازسازی تمامی ابنیه و اماکن این مجموعه توسط سرمایه‌گذار اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.