وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به سوال خبرنگاران درباره افزایش سرسام آور قیمت سیب‌زمینی گفت: توزیع که دست ما نیست؛ آیا ما باید در مغازه‌ها بایستیم؟

در مغازه‌ها بایستیم؟!

قدس آنلاین: محمود حجتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره افزایش و رشد 200 درصدی قیمت سیب زمینی نسبت به سال قبل، با بیان اینکه توزیع که دست ما نیست. آیا باید در مغازه‌ها ما بایستیم؟، اظهار داشت: در مقطعی فصل کشت سیب زمینی به دلیل بارش‌ها با تأخیر مواجه شد و دیر به بازار آمد، اما از نظر تولید وضعیت خوبی دارد. کما اینکه در ارتباط با نهاده‌های دامی هم تولید و هم تامین کرده و هم پایش می‌کنیم که دست تولیدکنندگان برسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت مرغ ندارد، گفت: ممکن است به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، در قیمت‌های ستاد تنظیم بازار تجدیدنظر شود.

وی با تشریح چگونگی افزایش قیمت، ادامه داد: در مورد قیمت‌ها ماه‌ها بحث شده و در سازمان حمایت از مصرف‌کننده بررسی می‌شود از طرفی هم خود تولیدکنندگان در جلسات هستند و در نهایت ستاد تنظیم بازار یک تصمیم گرفته و قیمت را ابلاغ می‌کند.

وزیر کشاورزی با اشاره به همین روند در مورد شیر گفت: در مورد شیر هم این مباحث پیش آمد که باتوجه به افزایش هزینه‌های داخلی قیمت آن افزایش پیدا کرده بود.

حجتی ادامه داد: تولیدکنندگان در این مورد صحبت‌هایی داشتند که با حضور سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به عنوان یک مرجع که سود و منفعت هر دو طرف را در نظر می‌گیرد، قیمت شیر را بررسی و آنالیز قیمت کردند و نهایتا به یک جمع‌بندی رسیدند و قیمت ابلاغ شد. بنابراین ما فی‌البداهه افزایش قیمت نداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    خیر نمیخواهد در مغازه بایستید از مزرعه وازابتدا قیمت ها را کنترل کنید.