قزوین_ دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: برنامه ای برای رفع فیلترینگ توئیتر نداریم.

برنامه ای برای رفع فیلترینگ توئیتر نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، سیدابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه نشست شورای اداری استان قزوین در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت فیلترینگ برخی از شبکه های مجازی از جمله توئیتر اظهار داشت: برنامه باید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که بعد از مدت‎‌ها قرار است تشکیل شود، مطرح و این کارگروه در این زمینه تصمیم‌گیری کند و به نظر نمی رسد که برنامه ای برای رفع فیلتر باشد.

وی افزود: مسئولان به این دلیل که مخاطبان خارج از کشور دارند، می‌توانند در توئیتر فعالیت داشته باشند.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره اینستاگرام گفت: مذاکراتی برای اینستاگرام در برنامه وجود دارد و بنده از پیشرفت آن اطلاعاتی ندارم و پیگیری این موضوع توسط وزیر ارتباطات صورت می گیرد.

فیروزآبادی با اشاره به کاهش سرعت اینترنت در کشور و شهرهایی همچون تهران گفت: سرعت اینترنت کاهش نیافته و شرایط همان شرایط گذشته است اما به هر حال در حوزه فیلترینگ گاها پیچ آن افزایش یا کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی موارد نگران کننده و خلاف همچون شرکت های هرمی، کلاهبرداری‌ها و جرم و جنایت‌های دیگر وجود دارد که البته اقداماتی همچون هویت بخشی به سیم کارت ها و فضای مجازی صورت گرفته است و اگر این موارد برای پلیس فتا و ضابطان قضایی مشخص شود اقداماتی برای مقابله با آن صورت می گیرد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به موفقیت فیلترینگ تلگرام بعد از دو سال افزود: فیلتر شدن به دستور قضایی صورت گرفته و از زمانی که تلگرام فیلتر شده کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی روی آوردند به طوری که در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون مشترک فعال عضو پیام رسان های داخلی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.