یزد - رئیس جشنواره مردمی و بین المللی زیرسایه خورشید استان یزد گفت : به مناسبت آغاز دهه کرامت ۳۱۳برنامه فرهنگی ،هنری، بهداشتی و خدماتی دراستان یزد برگزار خواهد شد .

 ۳۱۳برنامه در"جشنواره زیرسایه خورشید"استان یزد برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهادراشت : به مناسبت اغاز دهه کرامت ازکه میلاد حضرت معصومه تا میلاد اما رضا (ع) است و بیش از ۳۱۳ برنامه فرهنگی، هنری، بهداشتی و خدماتی در استان یزد برگزار خواهد شد .

وی افزود : این برنامه ها در تمام شهرستان های استان از تاریخ ۱۳تیرماه با همکاری نیروهای مردمی و بیش از ۲هزار نفر عوامل اجرایی برگزار می شود .

مهدوی نژاد تصریح کرد: در این دوره از جشنواره بین المللی زیر سایه خورشید ۱۳نفر از خدام استان قدس رضوی با حضور درمساجد، آسایشگاه ها، بیمارستان ها  ،امامزادگان و مراکز فرهنگی استان و دیدار با مردم درخصوص اهداف این جشنواره و برکات این دهه با مردم صحبت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین اهداف جشنواره  المللی زیر سایه خورشید توسعه معنویت ،  اشنایی مردم و جوانان با سیره نورانی امام مهربانی ها ، و ایجاد فضایی معنوی  وزیارت از راه دور است.

 رئیس جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید استان یزد گفت :این جشنواره یک جشنواره مردمی بوده و مشارکت همگانی مردم را نیز می طلبد و درسال گذشته  افزون بر ۱۰۰هزار نفر به صورت مستقیم در برگزاری برنامه های جشنواره مشارکت داشتند .

راه اندازی سامانه جشنواره زیرسایه خورشید دراستان

دبیراجرایی این جشنواره نیز دراین نشست گفت : دوازدهیمن سالی است که استان یزد میزبان جشنواره زیر سایه خورشید و خدام استان قدس رضوی است و برای اینکه این کار به صورت منسجم برگزارشود اولین گام ،سازماندهی نیروها و کادر اجرایی جشنواره در استان است .

حجت الاسلام ناصرحیدری اظهارداشت: تشکیل هشت کمیته برای سازماندهی  برنامه های دوازدهمین جشنواره زیرسایه خورشید در نظرگرفته شده تشکیل کمیته نذورات ، پشتیبانی ،خدام امام رضا (ع)، مراسمات ،طرح و برنامه  ،روابط عمومی، خواهران وحافظان ازجمله این کمیته ها است  که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است .

وی تصریح کرد: درمجموعه شهرستان یزد بیش از۴۵۰نفر خادم مشغول به خدمت هستند که درکل استان این آمار به بیش از۲هزار نفر خواهد رسید .

 حیدری افزود: در دوره گذشته این جشنواره بیش از۲۸۰برنامه برگزار شد  و برای امسال  به شکلی برنامه ریزی کردیم که با توجه به دوازدهمین  دوره جشنواره ۳۱۳برنامه در بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد .

 دبیر این جشنواره خاطر نشان ساخت : یکی ازبرنامه ها ی شاخص این  جشنواره حضور خدام رضوی در شهرستان ها بوده و حضورخدام در شهرستان ها از هشتمین دوره آغازشد و خدام درقالب ۴گروه خادمین محترم و مبلغین به شهرستان ها اعزام خواهند شد .

 وی ازراه اندازی سامانه جشنواره زیرسایه خورشید در استان خبرداد و گفت : این  سامانه برای اولین بار در استان راه اندازی شده  که قرار است  در دیگر استان ها نیز راه اندازی شود و این سامانه درجهت ثبت درخواست برنامه ها، مشارکت ها ، گزارش ها و تصاویر مرتبط با جشنواره راه اندازی می شود .

دراین نشست بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع  برنامه ها  و واگذاری برنامه ها به جوانان و ایجاد فضای معنوی درچارچوب فعالیت های این جشنواره تاکید شد .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.