مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان، موضوع ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور مطرح و به تصویب رسید.

لزوم حمایت پویش مردمی و رسانه ای از ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور

جعفر مروارید در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در هفته اول تیر ماه سال جاری ، موضوع ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور مطرح و به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این مصوبه، طی مکاتبه ای  از طرف شورای فرهنگ عمومی استان به شورای فرهنگ عمومی کشور نیز مطرح شد و در این مکاتبه دلایل این موضوع نیز بیان گردید، از این رو در حال حاضر  تصمیم گیری در این باره  با شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مسئولان استانی و رسانه ها با جدیت باید این مصوبه استان  را برای  تصویب در تهران پیگیری کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی افزود:  اگرچه حجت الاسلام پژمانفر نیز به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در شورای فرهنگ عمومی  استان حضور دارند و در این باره نیز پیگیر موضوع هستند،  اما از سایر نمایندگان استان نیز انتظار داریم مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را  را با جدیت و بنا به ارادتی که به حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) دارند پیگیری کنند تا ثبت این دهه در تقویم رسمی کشور انجام شود.

مروارید بیان داشت: امیدواریم با یک پویش مردمی و رسانه ای فضای عمومی کشور به سمتی برود که این مصوبه در شورای فرهنگ عمومی به تصویب و ثبت در تقویم رسمی کشور شود.

وی تصریح کرد: از موسسه قدس نیز که از سال گذشته این موضوع را دنبال می کند تقدیر می کنیم و امیدواریم در ادامه مسیر تا رسیدن به نتیجه این موضوع را پیگیری کند تا مسئولان در تهران به این مطالبه توجه جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.