رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در صورتی که وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی به این نتیجه برسند که در مورد افزایش و ترمیم حقوق مستمری بگیران این سازمان باید تغییراتی صورت بگیرد ما در دولت با دید مثبت به این موضوع نگاه می‌کنیم.

پاسخ نوبخت به قدس آنلاین درباره اجرای نابرابر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با کشوری

قدس آنلاین: محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اجرا نشدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و بی کلاه ماندن سر این قشر از حقوق بگیران در حالی که کارندان و بازنشستگان دولت از مزایای این قانون بهره‌مند شده‌اندف اظهار داشت: آنچه که از سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان اختصاص پیدا می‌کند مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری است که ما امسال هم افزایش حقوق آنها را متناسب با شاغلان در حد همین ۲۰ درصد دیدیم که همان جدولی که برای شاغلان است بازنشستگان عزیز هم دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۵ هزار میلیارد تومان هم برای اجرای همسان‌سازی حقوق آنها و علاوه بر آن افزایش متوسط ۲۰درصد کار اختصاص دادیم که الان در حال اجرایی شدن است. البته در قانون بودجه برای همسان‌سازی، مبلغی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ ملیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

نوبخت افزود: از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه این اختیار را داشت که بتواند از محل افزایش کل تا آنجایی که می‌تواند نسبت به افزایش این ردیف اقدام کند، ما این ۳ هزار و ۴۰۰ ملیارد تومان را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: راجع به تامین اجتماعی هم همیشه براساس آنچه که در خصوص حقوق‌بگیران لشکری و کشوری صورت گرفته مصوباتی از سوی سازمان تأمین اجتماعی و وزارت رفاه مطرح می‌شود که دولت هم با آنها موافقت می‌کند تا پرداخت‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: از نظر ما که در دولت هستیم مصوبه پرداخت‌های لشکری و کشوری الان در حال انجام است و اگر وزارت مربوطه که مسئولیت این کار را دارد یا سازمان تأمین اجتماعی بخواهند استدلالی داشته باشند که ما باید به گونه دیگری عمل کنیم یا آنها باید براساس مصوبه دولت به یک شکل دیگری عمل کنند، دولت با نظر مثبت و مساعد نسبت به این عزیزان که شخصیت‌های زحمتکش کشور هستند برخورد می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین اعلام کرد هم نرخ تورم در ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده و هم وضعیت شاخص‌های رشد اقتصادی با وجود آنکه هنوز منفی است، بهتر شده‌ است.

محمد باقر نوبخت افزود: خوشبختانه هم در ارتباط با نرخ تورم و هم رشد اقتصادی هرچند وضعیت مطلوبی نداریم اما هم تورم ماهانه رو به کاهش است که باید توضیح دهم که منظور ما این است که رشد تورم در ماه گذشته ۳/۴ درصد بود اما این الان به چیزی حدود ۰/۸ تقلیل پیدا کرده و نشان می‌دهد ما در خصوص مهار تورم در یکی دوماه گذشته موفق بودیم.

وی با بیان اینکه در زمینه مهار تورم موفق بوده‌ایم، اظهار داشت: رشد اقتصادی گرچه منفی است اما اکنون وضعیت مناسب‌تر است. پیش بینی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول این است که رشد اقتصادی ایران مثبت شود.

وی درباره پرداخت مساوی دیه زن و مرد نیز گفت: در بودجه فعلا ردیفی در این باره نداریم اما ردیفی برای این پرداختی وجود دارد که ۴۳ میلیارد تومان است و اگر نیاز باشد از ردیف‌های بودجه آن را تأمین می‌کنیم چراکه معتقد هستیم این کار باید انجام شود آنچه که مربوط به دولت می‌شود منابعش را از ردیف‌های موجود تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    جناب اقای نوبخت د ر طی این 40 سال قشر بازنشستگان تامین اجتماعی با چشم دیگری دیده شده اند که انگار متعلق به این کشور نیستند شما بعنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه حداقل 200 هزار میلیارد طلب خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنید تا انها به ما بازنشستگان حداقل برسند