قزوین_ پیکر مطهر دوشهید در قزوین بر روی دستان مردم شهیدپرور قزوین تشییع شد.

پیکر دوشهید در قزوین تشییع شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پیکر مطهر دوشهید دوران دفاع مقدس در روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی در قزوین تشییع شد.

پیکر مطهر شهیدان محرمعلی رویتوند غیاثوند و اکبر مهدی‌زاده روز چهارشنبه از مقابل امامزاده اسماعیل (ع) واقع در ابتدای خیابان شهدا به سمت امامزاده حسین (ع) و گلزار شهدا بر روی دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور مردم قزوین تشییع شد.

پیکر مطهر این دو شهید چند روز قبل و بعد از چندین سال، شناسایی و به استان قزوین منتقل شد.

پیکر مطهر شهید اکبر مهدی‌زاده بعد تشییع از گلزار شهدا به زادگاهش روستای طزرک برای تشییع و تدفین انتقال یافته است و پیکر مطهر شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند بعد از تشییع از گلزار شهدا به معراج شهدا منتقل شد.

پیکر این مطهر در روز پنج‌شنبه سیزدهم تیر ماه در روستای سوخته‌چنار تشییع شده و به خاک سپرده شود.

گفتنی است که شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند متولد دهم دی ۱۳۴۷ در روستای کوران دشت از توابع شهر قزوین است و این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت و در بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در ابوقریب توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد و طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، بعد از گذشت ۳۱ سال، تفحص و شناسایی شده است.

لازم به یادآوری است که شهید اکبر مهدی‌زاده، یکم شهریور ۱۳۴۶، در روستای طزرک از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد و تا پایان سطح دوم در حوزه علمیه درس خواند و روحانی بود.

این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، بیست و یکم بهمن ۱۳۶۴، در ام الرصاص عراق به شهادت رسید، اثری از پیکرش به دست نیامد و طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، بعد از گذشت ۳۴ سال، تفحص و شناسایی شده است.

یادآور می شود در مراسم تشییع این دو شهید، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار، معاونان استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و خانواده شهدا و گروههای مختلف مردم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.