مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سال زراعی جاری افزون بر هزار و ۵۰۰ تن زیره سبز در این شهرستان تولید شد که ۹۸ درصد آن به خارج کشور صادر می شود.

۹۸ درصد زیره سبزوار به خارج کشور صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین، منصور برغمدی در جمع کشاورزان زیره کار سبزوار افزود: زیره تولیدی سبزوار پس از فرآوری در کارخانه های زیره پاک کنی این شهرستان به کشورهای اروپایی و آسیای میانه صادر می گردد.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار از قطب های تولید زیره کشور است اظهار داشت: با موافقت معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مجوز ایجاد کانون زیره کشور در سبزوار دریافت شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: این کانون در سه کارگروه تولید، دانش و بازرگانی و بازار تشکیل می شود که نقش مهمی در کیفیت بخشی، فرآوری و افزایش تولید این محصول دارد.

برغمدی افزود: با راه اندازی کانون زیره و همکاری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی زمینه معرفی ارقام مناسب این محصول، کشت های مکانیزه نوین و بهره وری بیشتر فراهم شده و درآمد کشاورزان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری یک هزار و ۵۰۰ تن زیره سبز در این شهرستان تولید شد که نسبت به پارسال چهار برابر شده است.

وی اظهار داشت: وجود کارخانه های زیره پاک کنی و عصاره گیری و همچنین تجار فعال در زمینه تولید این محصول در سبزوار سبب شده زیره سبز در اقتصاد شهرستان سهم چشمگیر داشته باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.