رقابت ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب آزمون ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور امروز همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز رقابت ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب ورود به دانشگاه ها در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۲/‌۵۷ درصد داوطلبان کنکور در خراسان رضوی را زنان و ۸/‌۴۲ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
جواد ساده افزود: ۵۳ هزار و ۳۸۰ نفر از شرکت کنندگان از شهر مشهد هستند که ۳۰ هزار و ۳۵۶ نفر آنها در ۱۱ دانشکده دانشگاه فردوسی مشهد به رقابت می‌پردازند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در آزمون سراسری امسال و در استان خراسان رضوی تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۷ زن و ۴۳ هزار و ۶۶۰ مرد در ۲۹ حوزه امتحانی در ۲۱ شهرستان استان شرکت کرده‌اند.
ساده افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: پارسال در استان خراسان رضوی ۹۱ هزار و ۶۸۰ نفر در آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شرکت کرده بودند که امسال تعداد شرکت کنندگان ۱۰ هزار و ۲۶۷ نفر نسبت به سال قبل، افزایش داشته است.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از داوطلبان خواسته شده است با توجه به تعداد زیاد شرکت کننده و ترافیک سنگین در اطراف مراکز آزمون، برای رسیدن به موقع به جلسه امتحانی برنامه ریزی کنند.
ساده افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی، متقاضی شرکت در کنکور هستند باید از تمام کارتهای این آزمون‌ها پرینت تهیه کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.