ایلام- استاندار ایلام با بیان اینکه روابط ایلام و استان« واسط» عراق می تواند فراتر از محدوده استانی در مناسبات بین دو کشور ایران و عراق نقش آفرینی کند خواستار ایجاد کنسولگری و حذف ویزا بین این دو استان شد.

استاندار ایلام خواستار  راه اندازی کنسولگری شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی  عصر چهار شبنه در سفر به کشور عراق با بیان اینکه این روابط می تواند فراتر از محدوده دو استان در مناسبات بین دو کشور ایران و عراق تاثیر گذار باشد، افزود: با توجه به درپیش بودن اربعین نیازمند تعامل و همکاری گسترده تر برای هرچه باشکوه برگزار نمودن این مراسم بین المللی هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه های گذشته بین دو استان، یادآور شد: اربعین یک فصل مشترک و محوری در روابط دو استان است.

سلیمانی در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای مشترک با ریاست دو استاندار در جهت مدیریت هرچه بهتر مراسم اربعین شد و گفت؛ بصورت متناظر کمیته های مشترک با مسئولیت مسئولان دو استان در حوزه های مختلف اربعین شکل گیرد که این مهم می تواند باعث ایجاد هم افزایی در مراسم اربعین گردد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار ایجاد کنسولگری در استان و مکاتبات لازم در خصوص حذف ویزا ما بین دو استان شد و گفت؛ همچنین لازم است در ایجاد بازارچه های دو طرف مرز و ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک بر اساس توافقات قبلی پیگیری های لازم صورت پذیرد.

 محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار ایلام و هیئت همراه در عراق خواستار مشارکت بیشتر استان در امور مختلف زوار ایرانی در خاک عراق شد و گفت؛ لازم است در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان مشارکت طرف ایرانی بیشتر شود.

وی در ادامه ضمن اعلام پایبندی به تعهدات در تفاهم نامه های قبلی اضافه کرد؛ علاوه بر مراودات مختلف با استان ایلام فصل مشترک و محوری ما با ایران برگزاری باشکوه مراسم اربعین است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

در پایان این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل مربوط به مرز، مقوله اربعین، مسائل تجار و بازرگانان، بازارچه های مرزی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، منابع طبیعی و ... بین دو طرف تفاهم نامه هایی امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.