یزد - رئیس دفتر آستان رضوی در استان یزد گفت : همزمان با آغاز دهه کرامت طرح چهارشنبه های رضوی درمساجد استانیزد آغاز خواهد شد .

طرح چهارشنبه های رضوی درمساجد استان یزد برگزار می شود

محمد حسین رحیمی نسب در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: ایران اسلامی  مدیون حضورامام رضا (ع) است و به همین دلیل در دهه کرامت باید به دنبال اجرای برنامه هایی در شان امام مهربانی باشیم ودرسال جاری سعی شده برنامه های متفاوت تری در جشنواره زیر سایه خورشید نسبت به سال های گذشته برگزار شود .

وی افزود : دردهه کرامت امسال به دنبال آغاز طرح چهارشنبه های رضوی درمساحد استان  به صورت رسمی هستیم و هم اکنون این طرح در برخی از مساجد استان اجرا شده و دراین دهه به دنبال آن هستیم که این طرح را به صورت رسمی تر اجرا کنیم و امید داریم بتوانیم با اجرای این طرح گفتمان ها و نماد های امام رضا (ع) را درجامعه گسترش بدهیم و با هماهنگی مساجد بتوانیم این برنامه را عملی سازیم .

 رحیمی  نسب تصریح کرد:هدف طرح چهارشنبه های رضوی این است که به مانند تلاوت  قرآن که هم اکنون درمساجد کشور به صورت روزانه اجرا می شود این طرح هم هرهفته در روز چهارشنبه ها در طول سال اجرا شود .

رئیس دفتر استان رضوی در استان گفت : تاکنون ۱۱هزار نفر در استان در سامانه خادم یاری  ثبت نام کرده اند که ۷هزار نفر کد خادمیاری دریافت کرده اند و تعدادی از این افراد که ثبت نام کرده اند به عنوان خادمیار، توفیق حضوردرحرم مطهر رضوی را داشته اند و تعداد دیگر هم در نوبت حضور هستند .

وی از تدوین طرح تهیه جهیزیه کم هزینه توسط آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این طرح با هدف تغییر فرهنگ هزینه های سنگین جهیزیه صورت خواهد گرفت .

 رحیمی نسب افزود: آستان قدس رضوی برای کاهش هزینه های ازدواج برنامه های خوبی را در نظر دارد و این دفترجلسات خوبی را با مجموعه فعالان خانواده استان ،شبکه فعالین ازدواج و خیرین برگزار کرده دراین جلسات مقررشد که بتوانیم هزینه های ازدواج را در استان بین زوجین مهندسی کرده و از صرف هزینه ها ی گزاف برای خرید کالاهای غیر ضروری خودداری کنیم .

 وی خاطرنشان ساخت: تعداد کالاهای اساسی و ضروری زوجین  در طرح جهیزیه مهندسی شده شامل ۲۰کالای اساسی است که مبلغی بین ۱۵تا۱۷میلیون هزینه خرید آن است و  نمونه فروش این جهیزیه مهندسی توسط آستان قدس رضوی صورت گرفته شده و در این طرح تلاش شده برای حمایت از تولید داخلی تمام کالاها از کالای باکیفیت ایرانی باشد و اجناس خارجی دراین طرح استفاده نخواهد شد . 

رئیس دفتر آستان رضوی در استان یزد گفت : برای نهادینه شدن این طرح باید زمینه فرهنگسازی ان نیز فراهم شود تا افرادی که به دلیل هزینه های ازدواج دچار مشکلاتی هستند و ازدواج خود را به تاخیرانداخته اند با اجرای این طرح وارد زندگی مشترک شوند و به برکت امام رضا (ع) با اجرای این طرح و فرهنگسازی و نهادینه کردن آن در جامعه بتوانیم فرهنگ جهیزیه های سنگین را تغییر بدهیم .

رحیمی نسب خاطرنشان ساخت  :ازتمام خیرین دعوت می شود تا در این طرح  مشارکت  داشته باشند وخیران با پرداخت این هزینه و تهیه جهیزیه آن را به صورت اقساطی در اختیار افراد کم توان قرار می دهند وبا انجام این کارخیر زمینه ازدواج آسان را فراهم می سازند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.