خراسان شمالی-مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی از برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی استان خبر داد.

برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در دهه کرامت در خراسان شمالی

محمد اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: دهه کرامت از روز پنجشنبه، ۱۳ تیرماه (اول ذی‌القعده)تا ۲۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده( همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز می شود که هر روز این دهه با عنوانی نام گذاری شده است.

وی اظهار داشت:  روز پنجشنبه، ۱۳ تیرماه (اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه )س( و روز دختر با شعار «حضرت فاطمه معصومه)س)، جلوه کرامت و مهربانی»، شعار روز دوم مصادف با (۱۴ تیر ماه)، «در شادی اهل‌بیت (ع) شاد باشیم»، شعار روز سوم مصادف با ۱۵ تیر ماه «خدمت به مردم، لذت روحی نشاط معنوی» و شعار روز چهارم مصادف با ۱۶ تیرماه «رونق تولید، شادی و امید» انتخاب شده است.

اکبرزاده افزود: روز پنجم دهه کرامت، همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان، به نام «امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه» روز ششم دهه کرامت (۱۸ تیرماه) نیز همزمان با روز بزرگداشت شاه‌چراغ(ع)، ویژه‌برنامه‌ها با شعار «حضرت شاه‌چراغ (ع) جلوه مودت و مقاومت» نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم دهه کرامت (۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیرماه) به ترتیب با عنوان «مساجد، پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی»، «شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب»، «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی» و «تشکل‌های مردمی، پرچم‌دار خدمت کریمانه» نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین روز از دهه کرامت، همزمان با سالروز ولادت پر خیروبرکت ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در روز ۲۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده) تمامی برنامه‌ها با شعار «امام هشتم؛ جلوه رأفت، محور وحدت» انجام خواهد پذیرفت.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی گفت: درچند سال اخیر، دهه کرامت فرصتی فراهم شده تا کاروان خدام حرم رضوی با پرچم متبرک آستان حریم و حرم رضوی راهی نقاط مختلف شهر و روستاها شوند تا علاوه بر عطرآگین کردن همه مناطق به عطر رضوی، سلام و ارادت عاشقان را به امام رئوف برسانند.

اکبرزاده افزود: برنامه حضور کاروان خدام حرم رضوی در چارچوب طرح زیر سایه خورشید متشکل از چهار خادم و یک مبلغ دینی است که در این استان حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: دیدار با اقشار مختلف ، بازدید از مراکز درمانی و دیدار با بیماران و همچنین حضور در زندان ها و مراکز کمیته امداد و خانواده های نیازمند از جمله برنامه های این خدام خواهد بود.

اهدای جهیزیه به ۱۲۸ زوج جوان

وی اهدای جهیزیه به ۱۲۸ زوج جوان که شامل ۱۰ قلم کالا(یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، تخته فرش، ظروف اشپزخانه، بخاری و...) با همت خیرین، سپاه حضرت جوادالائمه(ع) و دفتر آستان قدس خراسان شمالی و کمیته امداد استان، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، جشن های ویژه بانوان،عیادت از بیماران، بازدید از مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، همایش پیاده روی،برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آستان قدس و.. از جمله برنامه های این نمایندگی در دهه کرامت در استان خواهد بود.

فعالیت ۱۵۸ کانون خادمیاری در استان

وی افزود: اکنون ۱۵۸ کانون خادمیاری محلی و تخصصی در استان فعالیت دارند کهکانون های خادمیاری در سطح محلات، مساجد، حسینیه ها با هدف خدمت رسانی به محرومان و ترویج فرهنگ رضوی فعالیت می کنند.

وی گفت: تشکل های بانوان ، کانون مداحی، کانون هنری، کانون خانواده، کانون شعر و ادب، کانون نوجوان، کانون آموزش تحصیلی، کانون جوانان، کانون قرآنی، کانون ورزشی، کانون کتاب، کانون محصولات فرهنگی، کانون تبلیغی، کانون زائر و زیارت، کانون زیارت اولی، کانون خیرین و حمایت مالی، کانون کارآفرینی و اشتغال، کانون اردوهای جهادی سلامت، کانون سلامت، کانون حقوقی، کانون فضای مجازی و رسانه های نوین، کانون خبر و رسانه، کانون علمی، کانون وقف و نذر، کانون خانواده شهدا و کانون امور فنی و املاک ۲۶ کانون تخصصی هستند.

ثبت نام ۵۶۰۰ خادمیاررضوی در استان

اکبرزاده همچنین از اقدامات صورت گرفته توسط این نمایندگی در استان گفت: یکی از برنامه های آستان در استان ها ارائه خدمت در قالب طرح خادم یاری است که اکنون پنج هزار و ۶۰۰ خادمیار رضوی در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد گزینش سه هزار نفر انجام شده و اکنون هزار نفر نیز در حرم مطهر رضوی کشیک هستند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی همچنین گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و خدماتی متعددی در سطح مساجد استان خراسان شمالی توسط خادمیاران رضوی و با مشارکت گروه‌های مردمی برگزار شد.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری در ۸۰ کانون خادمیاری رضوی مراسم اطعام رضوی برگزار شد که در این مراسم بیش از ۳۰ هزار بسته افطار ساده در مساجد، ۱۴۰۰ بسته ارزاق میان محرومان، ۲۲۵۰ بسته ارزاق ویژه خانواده‌هایی که فرزندان‌شان دچار مشکل تغذیه بودند توسط خادمیاران این دفتر نمایندگی توزیع شد.

احیاو لایه روی ۲۷ رشته قنات نیازمند یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار

وی در خصوص قنات ها نیز گفت: اکنون از ۷۴  رشته قنات توسط این نمایندگی احیا و لایروبری ۴۷  رشته قنات به اتمام رسیده و مابقی قنات ها ۷۰ درصدپییشرفت فیزیکی دارند که نیازمند یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هستند.

اکبرزاده افزود: قنات ها، یکی از ارزانترین منابع آب هستند که با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی ها، احیای این منابع آبی در اولویت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی و احیای قنات با رویکرد رونق اشتغال در روستاها بویژه در مناطق محروم انجام می شود و تلاش داریم با رونق فعالیت های کشاورزی، درآمد تولیدکنندگان افزایش یافته و رغبت برای ماندگاری در روستاها افزایش یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.