همایشی با عنوان "تکنیک های موثر ارتباط والدین با دختران "همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) با حضور اقشار مختلف مردم در موسسه فرهنگی قدس برگزار شد.

همایش مردمی "تکنیک های موثر ارتباط والدین و دختران "در موسسه فرهنگی قدس

به گزارش قدس آنلاین، در راستای سلسله برنامه های "تیتر یک" موسسه فرهنگی قدس ،به همت پایگاه خبری قدس آنلاین ، در سالروز میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و روز دختر ، همایشی با عنوان "تکنیک های موثر ارتباط  دختران با والدین و والدین با دختران" با حضور گسترده اقشار مختلف مردم  و با سخنرانی حجت الاسلام مافی نژاد در آمفی تئاتر موسسه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه مدیر مسئول موسسه فرهنگی قدس با اشاره به اینکه خدا را شاکرم  بابت داشتن دو فرزند دختر، اظهار داشت:  از اینکه میزبان فرزندان امام موسی کاظم (ع)در ایران هستیم باید احساس غرور و افتخار کنیم از طرفی جمهوری اسلامی ایران  در طول چهار دهه اخیر بابت طرفداری و حمایت از اسلام ناب محمدی همواره مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است اما با اتکا به پشتوانه و حمایت معنوی ائمه اطهار (ع) همیشه با سربلندی از این هجمه ها و بحران ها عبور کرده است.

ایمان شمسایی با بیان اینکه ویژگی بارز همه دختران ،حس مهربانی نسبت به خانواده هایشان می باشد ، گفت: حضرت معصومه(س) که پرورش یافته مکتب حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب (س) می باشند، نمونه و الگوی ایثار،فداکاری و مهربانی هستند.

شمسایی تصریح کرد: از اینکه مردم در طول ۳۲ سال عمر این موسسه ،قدس را از جنس خودشان دانسته اند و ما را تنها نگذاشته  وحتی  تعاملات خودشان را با موسسه قدس افزایش داده اند ، قدر دانی و تشکر می کنم .

حجت الاسلام دکتر مهدی مافی نژاد،کارشناس خانواده و امور دینی نیز در این همایش گفت: در اسلام محبت والدین به فرزندان در هر سنی سفارش شده است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) یک دختر نمونه برای والدینشان بودند،تصریح کرد: فرزندان باید با تمام وجود حرمت و احترام پدر و مادر را حفظ کنند و متقابلا پدر و مادر نیز باید این موضوع را رعایت کنند.

حجت الاسلام مافی نژاد با اشاره به اینکه  پدر و مادر باید صمیمی ترین دوست فرزندانشان  باشند، ادامه داد: پدر و مادر باید در جمع دیگران نیز حرمت فرزندانشان را رعایت کنند تا احترام آنها نزد دیگران نیز حفظ شود.

وی  با بیان اینکه خانواده ها با دینداری فرزندشان را تربیت کنند، افزود: اگرچه طعم گناه شیرین ولحظه ای  است اما برای انسان مایه زیان و ضرر می باشد و حتی فکر گناه کردن نیز به انسان آسیب می زند و حضرت معصومه (س)به خاطر ترک و دوری از گناه بود که  عزیز و دارای عزت هستند و  از طرفی ایشان با مطالعه و علم زندگی را به پیش بردند.

مداحی اهل بیت ، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

عکس: امیر مشکات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.