قم-تولیت آستان قدس رضوی دانش علمی بالا را از ویژگی های کریمه اهل‌بیت(س) خواند و گفت: حرکت در مسیر ولایت و فدا شدن در راه امام معصوم(ع) از بصیرت و معرفت حضرت معصومه(س) نشأت می‌گیرد.

حرکت در مسیر ولایت از بصیرت حضرت معصومه(س) نشأت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت، جشنواره مردمی کرامت و آیین خطبه خوانی خادمان آستان بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی شخصیت‌ها، مکان‌ها و زمان‌ها به دلیل انتصاب به دیگری دارای عظمت و جایگاه می‌شوند، اظهار کرد: کاغذ هیچ ارزشی ندارد اما وقتی آیات قرآن بر روی آن نوشته می‌شود به عظمت و بزرگی دست یافته و به جایی می‌رسد که حتی بدون طهارت نمی‌توان به آن دست زد.

وی همه زمین را متعلق به خدا توصیف کرد و افزود: بعضی از مکان‌ها قداست دارند چراکه به ذات اقدس الهی انتصاب دارند. مسجد یکی از این اماکن است که به خانه خدا معروف شده است. خدا خالق همه زمان‌ها و مکان‌هاست اما برخی از زمان‌ها یک قداست و شرافت و عظمت و حرمت خاص دارند مثل ماه مبارک رمضان که حتی نفس کشیدن در این ماه به منزله تسبیح خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: اشخاصی به مناسبت و نسبت‌هایی دارای قداست و حرمت می‌شوند. اهل علم و دانش، حاملان معارف اهل‌بیت(ع) و افراد دارای تقوا چنین ویژگی دارند و در رأس همه آنان کسانی هستند که با خاندان عصمت و طهارت نسبت دارند.
وی با تأکید بر اینکه این نسبت به هیچ وجه جسمی نیست بلکه کاملا معنوی و به دلیل ارتباط با اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: امامزاده‌ها به دلیل انتصاب به پیامبر اسلام(ص) بسیار ارزشمند هستند. اگر می خواهیم توجه و محبت یک شخصیت عالی مقام را جلب کنیم باید کسانی که مورد احترام و علاقه او هستند را دوست بداریم و احترام کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی احترام و تکریم و تجلیل امامزادگان را ضروری دانست و ادامه داد: قرب به خداوند در پرتو محبت و مودت و پیروی از اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است. حضرت فاطمه معصومه(س) علاوه بر انتصاب به پیامبر اکرم(ص) دارای کمالات و فضیلت ‌های انسانی و الهی و معنوی والایی هستند.

وی دختر، خواهر و عمه امام بودن حضرت معصومه سلام‌الله علیها را فضیلت و افتخار بزرگی عنوان کرد و گفت: زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به همه جهات ثواب دارد اما ایشان دارای مقامات و کمالات ارزشمندی هستند. درباره مقام حضرت همین بس که پس از حضرت زهرا سلام‌الله علیها تنها زیارت منثور برای امامزاده را ایشان دارند که توسط امام رضا علیه‌السلام انشا شده است.

تولیت آستان قدس رضوی،  دانش علمی بالا را از ویژگی های کریمه اهل‌بیت(س) خواند و افزود: حرکت در مسیر ولایت و فدا شدن در راه امام معصوم(ع) از بصیرت و معرفت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نشأت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را فدایی امام رضا علیه‌السلام دانست و بیان کرد: ایشان از این نظر به حضرت قمر بنی هاشم که فدایی امام حسین علیه‌السلام است، شباهت دارند. حضرت عباس علیه‌السلام باب الحسین علیه‌السلام است و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باب الرضا علیه‌السلام است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: زیارت حرم مطهر باید با معنویت و معرفت همراه بوده و فقط با طواف بدنی دور حرم نباشد، بلکه رفتار و کردار، سبک زندگی، جهت‌گیری اخلاقی، اجتماعی و سیاسی ما باید حول محور امامت و ولایت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.